Ce se va întâmpla după ce Pământul va fi distrus de Soare. Explicația oamenilor de știință

pamant
StirilePROTV

Oamenii de știință susțin că, în cele din urmă, Soarele va pune capăt vieții de pe Pământ. Explicația este că vântul solar va deveni din ce în ce mai puternic, iar scutul magnetic al Pământului nu va mai putea face față, scrie Inverse.com

Într-un studiu publicat pe 21 iulie în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, o echipă de astronomi a calculat modul în care va evolua intensitatea vântului solar în următorii 5 miliarde de ani, când steaua noastră își va epuiza combustibilul (hidrogenul) și se va transforma într-un gigant roșu.

Vântul solar va deveni atât de puternic, încât va eroda scutul magnetic al Pământului, spun cercetătorii. Ca urmare, o mare parte din atmosfera planetei va fi destrămată, iar Pământul va rămâne fără protecție în fața radiațiilor stelare.

„Știm că vântul solar din trecut a erodat atmosfera marțiană, care, spre deosebire de Pământ, nu are o magnetosferă pe scară largă. Ceea ce nu ne așteptăm să găsim este că vântul solar din viitor ar putea fi la fel de dăunător, chiar și pentru planetele care sunt protejate acum de un câmp magnetic”, a spus Aline Vidotto, astrofizician la Trinity Collge din Dublin, Irlanda și co-autor al studiului.

Vântul solar al Soarelui se va intensifica și în densitate și viteză. În acest timp, pentru ca o planetă să-și mențină magnetosfera, ar trebui să aibă un câmp magnetic de cel puțin 100 de ori mai puternic decât al lui Jupiter.

Concluzia este că Soarele va deveni o pitică albă, după faza de gigantică roșie, iar atmosfera tuturor planetelor va fi distrusă. Totuși există posibilitatea ca viața să înceapă din nou, susțin cercetătorii.

Dacă Pământul reușește să supraviețuiască transformării violente a soarelui într-un gigant roșu, planeta noastră își va continua mișcarea într-un sistem solar foarte diferit de cel de astăzi.

Misiunea DART a NASA s-a lovit cu succes de un asteroid. Cum s-a văzut momentul de pe Pământ | VIDEO

Moment istoric: o navetă spaţială a NASA s-a izbit în mod intenţionat de un asteroid, în primul test de apărare planetară făcut de umanitate, relatează CNN.

O nouă insulă s-a format în Oceanul Pacific, după ce un vulcan a erupt

O nouă insulă s-a ridicat la suprafața apei în sud-vestul Oceanului Pacific.

Jupiter, la cea mai mică distanță de Pământ din ultimii 60 de ani. Cum poate fi observat

Planeta Jupiter se va afla, luni, la cea mai mică distanță față de Pământ din ultimii 60 de ani.

Ce salariu vor încasa primarii și viceprimarii după noua majorare salarială. Edilul unui municipiu va avea 20.700 lei brut

Sub pretextul că repară o mare nedreptate, parlamentarii puterii au majorat marți salariile primarilor şi viceprimarilor.

Premierul danez: Scurgerile inexplicabile de gaze naturale din Nord Stream 1 şi 2, cauzate de "acte deliberate"

Scurgeri inexplicabile de gaze naturale din gazoductele Nord Stream 1 şi 2, la Marea Baltică, sunt cauzate de "acte deliberate" şi nu de un "accident”, a declarat, marţi seară, premierul danez, scrie AFP.

Rezultatele referendumurilor din Ucraina. Pro-rușii revendică victoria. Medvedev: "Bine aţi venit acasă, în Rusia!"

Autorităţile de ocupaţie pro-ruse din regiunile ucrainene Zaporojie, Herson şi Lugansk au anunţat marţi seară victoria la referendumurile ilegitime de anexare a acestor teritorii la Rusia, transmite AFP.