Ce se va întâmpla după ce Pământul va fi distrus de Soare. Explicația oamenilor de știință

pamant
StirilePROTV

Oamenii de știință susțin că, în cele din urmă, Soarele va pune capăt vieții de pe Pământ. Explicația este că vântul solar va deveni din ce în ce mai puternic, iar scutul magnetic al Pământului nu va mai putea face față, scrie Inverse.com

Într-un studiu publicat pe 21 iulie în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, o echipă de astronomi a calculat modul în care va evolua intensitatea vântului solar în următorii 5 miliarde de ani, când steaua noastră își va epuiza combustibilul (hidrogenul) și se va transforma într-un gigant roșu.

Vântul solar va deveni atât de puternic, încât va eroda scutul magnetic al Pământului, spun cercetătorii. Ca urmare, o mare parte din atmosfera planetei va fi destrămată, iar Pământul va rămâne fără protecție în fața radiațiilor stelare.

„Știm că vântul solar din trecut a erodat atmosfera marțiană, care, spre deosebire de Pământ, nu are o magnetosferă pe scară largă. Ceea ce nu ne așteptăm să găsim este că vântul solar din viitor ar putea fi la fel de dăunător, chiar și pentru planetele care sunt protejate acum de un câmp magnetic”, a spus Aline Vidotto, astrofizician la Trinity Collge din Dublin, Irlanda și co-autor al studiului.

Vântul solar al Soarelui se va intensifica și în densitate și viteză. În acest timp, pentru ca o planetă să-și mențină magnetosfera, ar trebui să aibă un câmp magnetic de cel puțin 100 de ori mai puternic decât al lui Jupiter.

„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Concluzia este că Soarele va deveni o pitică albă, după faza de gigantică roșie, iar atmosfera tuturor planetelor va fi distrusă. Totuși există posibilitatea ca viața să înceapă din nou, susțin cercetătorii.

Dacă Pământul reușește să supraviețuiască transformării violente a soarelui într-un gigant roșu, planeta noastră își va continua mișcarea într-un sistem solar foarte diferit de cel de astăzi.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Inversarea procesului de îmbătrânire ar putea fi posibila. Ce spun oamenii de ştiinţă

Un tip de grăsime care se acumulează odată cu îmbătrânirea ţesuturilor poate fi inversată prin exerciţii fizice, au descoperit oamenii de ştiinţă într-o nouă cercetare publicată vineri.

Afinele sunt, de fapt, roșii. Motivul neașteptat pentru care le vedem albastre

Afinele sunt, de fapt, de o culoare roșu aprins, dar noi le vedem albastre datorită unor nanostructuri din stratul lor ceros care împrăștie lumina albastră și ultravioletă, arată un studiu recent. Mai mult, păsărilor le par de-a dreptul ”fosforescente”.

Ursula von der Leyen avertizează: Putin îşi concentrează atacurile hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat vineri că Rusia îşi concentrează atacurile sale hibride asupra Finlandei, prin trimiterea de migranţi, informează AFP.

Trei dintre avioanele de luptă F-16 cumpărate de MApN din Norvegia au ajuns în România. GALERIE FOTO

Ministerul Apărării Naţionale anunţă că vineri trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România de la Regatul Norvegiei au aterizat în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu", de la Câmpia Turzii, în vederea dotării Escadrilei 48 Vânătoare.

Reacție neașteptată a Iranului după atacul atribuit Israelului. „Mai degrabă infiltrare decât atac”

Teheranul minimizează exploziile de vineri atribuite Israelului şi anunţă că nu intenţionează să se răzbune, în dorinţa de a evita un război în regiune.