Vagoanele urat mirositoare din Romania vor disparea abia in 2013

×
Codul embed a fost copiat

Romania ar trebui sa caseze, pana prin 2013, 80% din garniturile pe care le are. Usor de zis, mai greu de facut. Un singur vagon costa spre un milion de euro. Oricum, romanii fac mari eforturi sa distruga tot ce este nou.

Spartul geamului cu piatra ramane un sport national pentru romani, practicat de indivizi de toatele varstele. Primul om care s-a bucurat de tot confortul de la bordul vagoanelor noi a fost atat de impresionat incat a decis ca la sfarsitul calatoriei sa ia acasa o amintire: ambele extinctoare din vagon.

Barbatul nu stie insa ca urmeaza sa fie saltat de politie, dupa ce a fost identificat in baza imaginilor filmate de camerele de supraveghere din tren.

Mocheta, scaune confortabile si un interior atragator. Asa arata un tren personal supraetajat la clasa a doua. Insa cea mai importanta dotare este camera de supraveghere, pentru a descuraja mentalitatile invechite.

Citește și
Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia
Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei
Ne propunem ca in urmatorii cinci ani sa continuam anual sa achizitionam aproximativ 60-80 de vagoane noi si intre 120 si 150 de vagoane modernizate
Alexandru Noaptes, director general CFR Calatori
Mai rau ca de furturi, cei de la CFR se tem de vandali. Geamuri care costa mii de lei bucata sunt schimbate aproape zilnic. Cele noi sunt de acum atat de rezistente, incat sunt aproape imposibil de spart.

Toate trenurile noi prezentate zilele acestea la Congresul Feroviar au astfel de dotari, pentru ca omul sa se simta bine si in siguranta. Din pacate, calatoria din prezent la personal sau accelerat seamana mai degraba cu o excursie nereusita inapoi in timp. 80% dintre vagoane arata inca astfel.

Primii pentru care vor ramane doar o amintire urata sunt calatorii de pe trenurile rapid si intercity, in cel mult trei ani. Restul mai au de asteptat cel putin patru-cinci ani.

Investitia este uriasa. Un vagon vechi reconditionat costa cel putin 400.000 de euro, iar unul nou poate ajunge la un milion de euro.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Ploua afara, curge apa siroaie si in Gara de Nord!
Ploua afara, curge apa siroaie si in Gara de Nord!

Pentru calatorii aflati duminca in Gara de Nord a Capitalei, umbrela a fost nepretuita.

Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia
Legendarul Orient Express a oprit in Gara Regala din Sinaia

Regele Trenurilor face in fiecare toamna o cursa intre doua continente: Europa si Asia.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.