Un sfert din masinile romanilor, pericol in trafic
Un sfert dintre masinile care circula pe drumurile publice au probleme grave la sistemele de directie si franare pentru ca nu mai sunt duse la service.
Criza ne-a invatat sa strangem cureaua, insa pentru unii economia a ajuns sa semene cu inconstienta. O dovedesc controalele zilnice din trafic ale Registrului Auto Roman. Inspectorii spun ca mii de masini sunt intr-o stare atat de proasta, incat prezinta pericol iminent de accident.
In momentul in care directia sau franele nu mai merg, nu doar soferul sau pasagerii sunt in pericol, ci si orice alt coleg de trafic.
O informatie care ne pune pe ganduri este ca doua treimi dintre masinile oprite la controlul tehnic prezinta nereguli.
Cele mai frecvente abateri inregistrate sunt proasta functionare a dispozitivelor de iluminare si semnalizare, rugina, sudura sau avarii la piese importante de caroserie, pneuri uzate sau jocuri anormale in mecanismul de directie. De departe, cele mai periculoase sunt considerate defectiunile sistemului de franare.
Zilnic, politistii si inspectorii RAR au ajuns sa opreasca sute de autoturisme care bat la ochi ori suna ciudat. Doua din trei au probleme mari.
Sa mai spunem ca mii de masini scot exagerat de mult fum sau au trecut inspectia tehnica suspect de usor.
Starea tot mai proasta a Parcului Auto National se vede cu ochiul liber. Dupa anii de crestere economica, vanzarea autoturismelor noi a scazut dramatic, iar varsta medie a masinilor romanilor a urcat din nou la peste 10 ani.
Prin comparatie, vesticii isi innoiesc masinile de trei ori mai des. Cifra valabila, e drept, pana sa inceapa recesiunea.