Trecerile de pietoni de lângă școlile din București vor fi supraînălțate
Bucureștiul va avea treceri de pietoni supraînălțate pe lângă școli. Inițiativa aparține Consiliului General, care susține că lângă unitățile de învățământ din Capitală se produc frecvent accidente grave.
Iar aceste treceri înălțate pe o lungime pe 3-5 metri vor obliga șoferii să reducă viteza. Anual, în București mor zeci de pietoni, mulți dintre ei copii.
În acest moment, pe lângă școlile din București, înainte de trecerile pentru pietoni, există în unele locuri denivelări din plastic, obstacole care îi obligă pe șoferi să reducă viteza.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Însă după un an multe se strică, pentru că materialul nu este rezistent.
Consiliul General intenționează să schimbe regulile. Ar urma să fie regândite toate trecerile de pietoni fără semafor, pe o rază 300 de metri de intrările în unitățile de învățământ din Capitală.
Trecerea va fi supraînălțată la nivelul trotuarului
Potrivit proiectului, trecerea de pietoni va fi supraînălțată până la nivelul trotuarului. Acolo unde limita de viteza va fi de 50 de km pe oră, lățimea trecerii va fi de 3 metri. Însă unde limita de viteza va fi de 60 de km pe oră sau chiar mai mult lățimea trecerii de pietoni va fi de 5 metri.
Trecerile vor fi colorate ca să fie observate de la distanță și vor avea pante ușoare de urcare și coborâre. Șoferii trebuie să reducă mult viteza.
Iată ce se întâmplă, de pildă, când trecem cu 50 de kilometri pe oră peste o denivelare din beton care există deja în apropierea Școlii 195 din București.
Titi Aur, pilot: "Uitați cum face mașina, practic va fi imposibil de trecut peste astfel de rampe care vor fi mai înalte, vor fi la înălțimea bordurii, va fi imposibil de trecut cu viteza legală din acea zonă și atunci vom fi obligați să reducem la 20-30 km/h, ceea ce va face ca în acea zonă copiii care trec strada, dar și pietonii, vor fi în siguranță".
La o viteză mare se pot produce avarii la direcție și suspensie, iar roțile se pot dezechilibra, spune pilotul Titi Aur.
Inițiatorii proiectului susțin însă că șoferii ar trebui să se gândească mai întâi la copii.
Ana Ciceală, consilier general București: ”Sunt sute de accidente anual, cu vătămări mai mult sau mai puțin grave și fatalități în București din cauza că nu luăm măsurile necesare, iar la școli se produc cele mai multe".
Zeci de pietoni mor în fiecare an în București
Anul trecut, în timpul pandemiei, au fost aproape 130 de accidente grave cu 24 de morți din cauza neatenției pietonilor și aproape 100 de accidente grave cu 10 persoane decedate pentru că șoferii nu au acordat prioritate.
Numărul este mai mic față de 2019 și 2018, înainte de pandemie, când oamenii au circulat mai mult.
Indisciplină pietoni
2020 - 129 accidente grave, 24 persoane decedate
2019 - 199 accidente grave, 24 persoane decedate
2018 - 175 accidente grave, 29 persoane decedate
Neacordare prioritate pietoni
2020 - 101 accidente grave, 10 persoane decedate
2019 - 124 accidente grave, 14 persoane decedate
2018 - 134 accidente grave, 10 persoane decedate
Polițiștii le recomandă șoferilor să circule cu prudență în preajma școlilor, iar pietonilor le transmit să-și ridice privirile din telefoane și să le arate clar șoferilor că vor să traverseze.
Oană Pîrvan, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere București: ”Nu ne aruncăm pe trecerea de pietoni doar pentru că există marcaj. Trebuie să înțeleagă toată lumea intenția noastră".
Proiectul trecerilor supraînălțate va fi dezbătut miercuri în Consiliul General și ar urma să fie pus în aplicare de fiecare primărie de sector în parte.