Studiu: Majoritatea familiilor de la țară ar anula sărbătorile din lipsa banilor, mulți nu au 10 lei pentru cadoul copilului
Jumătate dintre familiile de la ţară ar anula sărbătorile în 2021, din lipsa banilor, iar un părinte din șase nu are nici măcar 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului, arată un studiu realizat de World Vision România.
Jumătate dintre familiile care locuiesc în mediul rural ar anula sărbătorile în 2021, din cauza lipsei banilor, în timp ce un părinte din şase nu are nici măcar 10 lei pentru a cumpăra un cadou copilului, relevă rezultatele unui studiu realizat de organizaţia World Vision România, ce anunţă lansarea campaniei "Eu cred în tine, Moş Crăciun. Tu crezi în mine?".
Pe acelaşi fond, datele cercetării de specialitate arată că o treime dintre părinţi au mai puţin de 50 de lei să cumpere un cadou, iar în aceeaşi pondere nu şi-au permis un brad, în anul 2020.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
De altfel, o treime dintre familiile vulnerabile din mediul rural nu au brad la Crăciunul din acelaşi an, în timp ce peste 50% dintre acestea au avut un brad împodobit sărăcăcios. Doar două din zece familii (20%) au avut anul trecut bradul pe care şi l-au dorit.
De asemenea, peste jumătate dintre părinţi spun că perioada Crăciunului este una stresantă pentru ei, aproape trei sferturi (74%) fiind preocupaţi de lipsa banilor.
Multe familii nu au bani de mâncare sau haine de iarnă
În plus, 30% din totalul respondenţilor afirmă că sunt stresaţi pentru că le este ruşine că nu pot asigura familiei cele necesare, 14% pentru că nu cu ce încălzi casa, 10% deoarece nu ştiu dacă vor avea bani pentru mâncare şi tot 10% fiindcă nu au haine de iarnă.
Potrivit sursei citate, în jur de 70% dintre respondenţi ar alege un cadou care să acopere o necesitate de bază (alimente, haine, încălţăminte), mai puţin de 30% ar alege un cadou care să-l bucure pe copil, chiar dacă nu este o necesitate de bază.
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, ce pune în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.
Organizaţia face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări. În 30 de ani de prezenţă în România a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.
Sursa: Agerpres
Etichete: studiu, tara, familie, world vision romania,
Dată publicare:
22-11-2021 11:37