Studiu: Femeile sunt tinta aluziilor sexuale in emisiunile de divertisment

outfituri sexy

Referirile la aspectul fizic al unor personaje feminine mondene a crescut in emisiunile de divertisment difuzate la televiziunile din Romania in ultimii ani, femeile fiind tot mai mult tinta aluziilor sexuale in aceste programe, potrivit ALTFEM.

Proiectul ALTFEM este o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate si este dezvoltat de agentia de comunicare TBWABucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei (AMP).

Raportul "Imaginea femeii in societatea romaneasca", elaborat in cadrul proiectului ALTFEM, a fost prezentat marti, intr-o conferinta de presa, organizata la Bucuresti.

Potrivit raportului, in urma cu doi ani, echipa ALTFEM isi propunea prima cercetare pilot in care sa analizeze imaginea femeilor si barbatilor in mass-media, asa cum era reflectata la acea vreme in agenda institutiilor de presa.

Pentru a obtine o imagine cat mai clara, echipa de cercetare a urmarit care sunt rolurile sociale si profesiile care-i unesc sau diferentiaza pe barbati de femei, dar si care sunt stereotipurile ce construiesc sau erodeaza reprezentarile celor doua genuri.

Citește și
prime sarbatori
Unele companii oferă și anul acesta bonusuri de sărbători. Bani, vouchere și zile libere pentru angajați

Anul acesta, plecand de la acelasi cadru metodologic, ALTFEM a reluat cercetarea pentru a vedea daca exista vreo schimbare in felul in care sunt prezentate, in mass-media, femeile si barbatii.

Potrivit echipei ALTFEM, "este iluzoriu ca, in doar doi ani de interventie sociala, sa ne asteptam la schimbari semnificative in felul de functionare a bucatariei mass-media".

"Retetele identificate in anul 2011 inca mai sunt folosite in institutiile de presa. E adevarat totusi ca s-a schimbat, pe alocuri, concentratia ingredientelor pe care le folosesc oamenii din media", se mai spune in raport.

Cercetarea are ca paliere de analiza presa scrisa, emisiuni TV si reclame TV. In cazul femeilor, incidenta discutiilor si a aspectelor legate de viata personala a depasit pragul de 50%.

Emisiunile de divertisment sunt axate, in continuare, pe expunerea vietii personale a unor personaje din lumea mondena.

Tintele aluziilor sexuale in emisiunile de divertisment au fost, in majoritatea cazurilor, femeile.

S-a inregistrat un singur caz in care un barbat a fost tinta unei aluzii sexuale. In schimb, in emisiunile de tip talk-show nu a fost inregistrata nicio aluzie sexuala in discursul moderatorilor sau al invitatilor.

De asemenea, potrivit raportului, exista un decalaj semnificativ de reprezentare a femeilor in domenii profesionale precum administratia publica, sistemul sanitar si politica.

In publicatiile generaliste, aproximativ 33% dintre femeile mentionate au fost prezentate in calitate de expert, in timp ce in presa tabloida, peste 65% dintre expertii citati de jurnalisti au fost femei. Totusi, analiza intregului esantion arata ca femeile si barbatii au fost prezentati in calitate de experti in ponderi egale (50% - 50%). In schimb, cercetarea din 2011 arata ca jurnalistii au incadrat barbatii mai des in categoria de expert (65%), decat femeile (35%).

Raportul analizeaza si publicitatea TV difuzata in perioadele 24 februarie - 1 martie si 28 aprilie - 4 mai.

Potrivit cercetarii, femeile sunt mai prezente decat barbatii in reclame, in aceste spoturi publicitare fiind predominante scenariile domestice si reproducerile mediului familial.

De altfel, cele mai multe produse si servicii din aceste reclame incurajeaza consumul si imbunatatirea stilului de viata.

Rolurile domestice si de ingrijire sunt, de regula, alocate personajelor feminine, in timp ce barbatii sunt, cel mai adesea, prezentati in ipostaze pasive, dar cu rol de partener sau de sot, respectiv tata.

Spre deosebire de statusurile asociate femeilor in reclame, in cazul barbatilor a fost identificata categoria "expert" (10 aparitii), se mai spune in cercetare.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Studiu in Marea Britanie: Cum au ajuns femeile sub 40 de ani sa fie dependente de alcool
Studiu in Marea Britanie: Cum au ajuns femeile sub 40 de ani sa fie dependente de alcool

Un ucigas tacut in Marea Britanie, alcoolismul, face victime printre femeile tinere, sub 40 de ani.

Recomandări
LIVE TEXT: Alegeri în București 2025. Capitala alege noul primar general la alegerile locale parțiale. S-au deschis secțiile
LIVE TEXT: Alegeri în București 2025. Capitala alege noul primar general la alegerile locale parțiale. S-au deschis secțiile

Pe 7 decembrie 2025 bucureștenii sunt chemați la urne pentru a-și alege noul primar general al Capitalei, în cadrul alegerilor locale parțiale. Scrutinul are loc după ce Nicușor Dan a câștigat alegerile prezidențiale.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

Criza apei potabile din Prahova. Furnizarea apei în Câmpina, întreruptă din nou, la 24 de ore după reluare
Criza apei potabile din Prahova. Furnizarea apei în Câmpina, întreruptă din nou, la 24 de ore după reluare

Furnizarea apei în Câmpina și parțial în Poiana Câmpina a fost din nou întreruptă sâmbătă seară, după apariția unor avarii apărute la doar o zi de la reluarea alimentării, în plină criză a apei potabile din Prahova.