Studiu: Femeile sunt tinta aluziilor sexuale in emisiunile de divertisment

outfituri sexy

Referirile la aspectul fizic al unor personaje feminine mondene a crescut in emisiunile de divertisment difuzate la televiziunile din Romania in ultimii ani, femeile fiind tot mai mult tinta aluziilor sexuale in aceste programe, potrivit ALTFEM.

Proiectul ALTFEM este o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate si este dezvoltat de agentia de comunicare TBWABucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei (AMP).

Raportul "Imaginea femeii in societatea romaneasca", elaborat in cadrul proiectului ALTFEM, a fost prezentat marti, intr-o conferinta de presa, organizata la Bucuresti.

Potrivit raportului, in urma cu doi ani, echipa ALTFEM isi propunea prima cercetare pilot in care sa analizeze imaginea femeilor si barbatilor in mass-media, asa cum era reflectata la acea vreme in agenda institutiilor de presa.

Pentru a obtine o imagine cat mai clara, echipa de cercetare a urmarit care sunt rolurile sociale si profesiile care-i unesc sau diferentiaza pe barbati de femei, dar si care sunt stereotipurile ce construiesc sau erodeaza reprezentarile celor doua genuri.

Citește și
De ce a murit Andreea, fiica lui Igor Cuciuc. Rezultatul autopsiei: „A fost operată la Chișinău”

Anul acesta, plecand de la acelasi cadru metodologic, ALTFEM a reluat cercetarea pentru a vedea daca exista vreo schimbare in felul in care sunt prezentate, in mass-media, femeile si barbatii.

Potrivit echipei ALTFEM, "este iluzoriu ca, in doar doi ani de interventie sociala, sa ne asteptam la schimbari semnificative in felul de functionare a bucatariei mass-media".

"Retetele identificate in anul 2011 inca mai sunt folosite in institutiile de presa. E adevarat totusi ca s-a schimbat, pe alocuri, concentratia ingredientelor pe care le folosesc oamenii din media", se mai spune in raport.

Cercetarea are ca paliere de analiza presa scrisa, emisiuni TV si reclame TV. In cazul femeilor, incidenta discutiilor si a aspectelor legate de viata personala a depasit pragul de 50%.

Emisiunile de divertisment sunt axate, in continuare, pe expunerea vietii personale a unor personaje din lumea mondena.

Tintele aluziilor sexuale in emisiunile de divertisment au fost, in majoritatea cazurilor, femeile.

S-a inregistrat un singur caz in care un barbat a fost tinta unei aluzii sexuale. In schimb, in emisiunile de tip talk-show nu a fost inregistrata nicio aluzie sexuala in discursul moderatorilor sau al invitatilor.

De asemenea, potrivit raportului, exista un decalaj semnificativ de reprezentare a femeilor in domenii profesionale precum administratia publica, sistemul sanitar si politica.

In publicatiile generaliste, aproximativ 33% dintre femeile mentionate au fost prezentate in calitate de expert, in timp ce in presa tabloida, peste 65% dintre expertii citati de jurnalisti au fost femei. Totusi, analiza intregului esantion arata ca femeile si barbatii au fost prezentati in calitate de experti in ponderi egale (50% - 50%). In schimb, cercetarea din 2011 arata ca jurnalistii au incadrat barbatii mai des in categoria de expert (65%), decat femeile (35%).

Raportul analizeaza si publicitatea TV difuzata in perioadele 24 februarie - 1 martie si 28 aprilie - 4 mai.

Potrivit cercetarii, femeile sunt mai prezente decat barbatii in reclame, in aceste spoturi publicitare fiind predominante scenariile domestice si reproducerile mediului familial.

De altfel, cele mai multe produse si servicii din aceste reclame incurajeaza consumul si imbunatatirea stilului de viata.

Rolurile domestice si de ingrijire sunt, de regula, alocate personajelor feminine, in timp ce barbatii sunt, cel mai adesea, prezentati in ipostaze pasive, dar cu rol de partener sau de sot, respectiv tata.

Spre deosebire de statusurile asociate femeilor in reclame, in cazul barbatilor a fost identificata categoria "expert" (10 aparitii), se mai spune in cercetare.

Articol recomandat de sport.ro
România, caz unic! Ce apare pe site-ul UEFA în grupa tricolorilor după scandalul de la meciul cu Kosovo
România, caz unic! Ce apare pe site-ul UEFA în grupa tricolorilor după scandalul de la meciul cu Kosovo
Citește și...
Studiu in Marea Britanie: Cum au ajuns femeile sub 40 de ani sa fie dependente de alcool
Studiu in Marea Britanie: Cum au ajuns femeile sub 40 de ani sa fie dependente de alcool

Un ucigas tacut in Marea Britanie, alcoolismul, face victime printre femeile tinere, sub 40 de ani.

Recomandări
Ce ținte ar putea lovi ucrainenii în Rusia cu rachetele ATACMS. „Biden și Trump ar putea avea o înțelegere”
Ce ținte ar putea lovi ucrainenii în Rusia cu rachetele ATACMS. „Biden și Trump ar putea avea o înțelegere”

Nu este exclus ca Joe Biden și Donald Trump să fi ajuns la o înțelegere care să le permită ucrainenilor să folosească rachetele americane cu rază lungă de acțiune (ATACMS) pentru a lovi ținte din Rusia.

Averile „prezidențiabililor” - Lista caselor și conturilor cu bani. Cine este cel mai bogat candidat la Cotroceni
Averile „prezidențiabililor” - Lista caselor și conturilor cu bani. Cine este cel mai bogat candidat la Cotroceni

Avem candidați la prezidențiale care au mai multe case, mașini, precum și sume impresionante în conturi, dar și candidați, care trăiesc doar din salariu și au credite.

Poșta Română face un anunț șocant: ”Vom închide toate oficiile poștale”. Ce se va întâmpla cu zecile de mii de angajați
Poșta Română face un anunț șocant: ”Vom închide toate oficiile poștale”. Ce se va întâmpla cu zecile de mii de angajați

Poșta Română va închide în următorii ani toate oficiile sale poștale, a anunțat directorul general Valentin Ștefan. Potrivit acestuia, compania de stat cu 24.000 de angajați le mai ține acum deschise din datoria morală față de lucrătorii cu vechime.