Se schimba programa scolara: mai multe ore de limba romana, mai multe de miscare. Elevii, incurajati sa renunte la "tocit"


Ultimul update: Duminica 25 Ianuarie 2015 06:53
Data publicarii: Joi 22 Ianuarie 2015 18:05
Categorie: Stiri Sociale

Mai putine ore de limba romana, mai multe de joc, miscare, plus lectii bazate pe experimente. Acestea sunt doar cateva dintre modificarile aduse programelor scolare.

Marele castig este acela ca elevii vor fi incurajati sa-si puna intrebari si sa-si invinga teama de esec. Tocitul materiei ar trebui sa dispara, iar informatiile educative sa fie date din viata de zi cu zi.

Pentru a capta atentia copiilor, invatatoarea de la clasa a 3-a i-a rugat pe elevi sa rezolve un rebus. Asa au descoperit si tema lectiei.

Desi greoaie, informatiile le-au fost predate copiilor pentru ca asa prevede programa. De anul viitor, insa, dispar lectiile despre vorbire cu definitii si tipologii.

Conform noilor programe, predarea va fi bazata pe competentele elevilor, adica pe ceea ce stiu si pot ei sa faca. Activitatile vor fi bazate pe jocuri si experimente, iar invatatoarele trebuie sa-i incurajeze sa puna intrebari atunci cand nu au inteles ceva si sa le elimine teama de esec.

Mai greu acum.

Reporter: Cand nu intelegi o intrebi din nou pe doamna?

Fetita: Nu prea.

Reporter: De ce?

Fetita: Pentru ca mi-e teama sa nu gresesc.

Iata abordarea corecta:

Copil: Nu am inteles intrebarea de la 9...

Practic invatatoarele trebuie sa-i ajute pe copii sa-si depaseasca frica si sa capete incredere in ei. Romanii au nevoie de aceasta atitudine, des intalnita la copiii din Statele Unite, Marea Britanie si tarile nordice.

''Copiii sunt foarte receptivi...mult mai dotati genetic de la o generatie la alta...'', spune o invatatoare.

In plus, prin jocuri intuitive copiii vor invata despre fractii, dar si cum sa interpreteze un tabel. De exemplu, dupa ce vor taia un mar in 4, elevii vor afla ca partile egale se numesc patrimi si ca fiecare reprezinta a 4-a parte dintr-un intreg.

In schimb, la cunoasterea mediului se renunta la plansa didactica unde planta apare formata din radacina, tulpina, frunze si flori in favoarea unor experimente.

De exemplu, o floare in ghiveci va fi tinuta la lumina, la o temperatura optima si va fi udata, iar o alta va sta in intuneric fara apa. Rezultatele se vor vedea cu ochiul liber.

''Marea schimbare este ca incercam sa nu mai axam ceea ce se invata pe informatie, ci mai degraba pe implicarea copilului in propriul lui proces de invatare'', a spus Magda Balica, vicepresedintele ISE.

Toate aceste modificari se vor regasi in noile manuale, tiparite si digitale, care ar trebui sa fie gata pana in septembrie 2015 pentru clasa a 3-a si pana in 2016 pentru clasa a 4-a.

Programa poate fi vazuta AICI.

VIDEO PROTVPLUS.RO