3 luni in care romanii au mers cu pofta la cumparaturi. Magazinele, vanzari mai mari decat in 2010
In octombrie, noiembrie si decembrie magazinele au avut vanzari mai mari fata de aceeasi perioada a lui 2010. Practic, pentru prima data de cand a inceput criza, romanii au mers cu pofta la cumparaturi trei luni la rand.
Anul trecut romanii au prins curaj si au deschis portofelele, cumparandu-si produse la care in ultimii trei ani doar au visat: electronice si electrocasnice.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Consumul a crescut in octombrie, in noiembrie, dar mai ales in decembrie, luna cadourilor, iar acest lucru ajuta intreaga economie sa-si revina. Teoretic, asta inseamna ca putem spera la salarii mai mari sau de ce nu, la crearea de noi locuri de munca.
CONSUMUL, IN CRESTERE
- octombrie 2011/ octombrie 2010 + 2%
- noiembrie 2011/ noiembrie 2010 + 1,9%
- crestere economica 2011: 2%
Sursa: INS
- decembrie 2011/ decembrie 2010: + 30%
Sursa: comercianti
In aceasta perioada mall-urile sunt mai pline ca niciodata, dupa ce au redus preturile cu pana la 70 %.
2010: 141 milioane euro
2011: 182 milioane euro
Era aproape imposibil ca vanzarile hipermarketurilor sa nu se stabilizeze, din moment ce jumatate din cheltuielile lunare ale unei familii inseamna cumparaturi in aceste magazine, adica alimente sau produse de curatenie.
Explozie a fost si pe online.
Daca si in 2012, vanzarile bune si agricultura ne ajuta ca anul trecut, avem toate sansele sa ocolim recesiunea.