3 luni in care romanii au mers cu pofta la cumparaturi. Magazinele, vanzari mai mari decat in 2010

×
Codul embed a fost copiat

In octombrie, noiembrie si decembrie magazinele au avut vanzari mai mari fata de aceeasi perioada a lui 2010. Practic, pentru prima data de cand a inceput criza, romanii au mers cu pofta la cumparaturi trei luni la rand.

 

Anul trecut romanii au prins curaj si au deschis portofelele, cumparandu-si produse la care in ultimii trei ani doar au visat: electronice si electrocasnice.

Consumul a crescut in octombrie, in noiembrie, dar mai ales in decembrie, luna cadourilor, iar acest lucru ajuta intreaga economie sa-si revina. Teoretic, asta inseamna ca putem spera la salarii mai mari sau de ce nu, la crearea de noi locuri de munca.

CONSUMUL, IN CRESTERE
- octombrie 2011/ octombrie 2010 + 2%
- noiembrie 2011/ noiembrie 2010 + 1,9%
- crestere economica 2011: 2%

Citește și
Consum
Romanii au invins teama ca vor ajunge saraci lipiti si s-au napustit pe electronicele de la reduceri

Sursa: INS

- decembrie 2011/ decembrie 2010: + 30%

Sursa: comercianti

In aceasta perioada mall-urile sunt mai pline ca niciodata, dupa ce au redus preturile cu pana la 70 %.

2010: 141 milioane euro
2011: 182 milioane euro

Era aproape imposibil ca vanzarile hipermarketurilor sa nu se stabilizeze, din moment ce jumatate din cheltuielile lunare ale unei familii inseamna cumparaturi in aceste magazine, adica alimente sau produse de curatenie.

Explozie a fost si pe online.

Daca si in 2012, vanzarile bune si agricultura ne ajuta ca anul trecut, avem toate sansele sa ocolim recesiunea.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Incredibil! Angajatii supermarketurilor lovesc din nou. Nu stiai ca poti sa cumperi in rate...
Incredibil! Angajatii supermarketurilor lovesc din nou. Nu stiai ca poti sa cumperi in rate...

Inventivitatea romanilor creste odata cu criza economica prin care trecem. Daca pana acum puteam cumpara in rate produse electrocasnice sau mobila, un hipermarket vine cu o oferta originala.

Romanii au invins teama ca vor ajunge saraci lipiti si s-au napustit pe electronicele de la reduceri
Romanii au invins teama ca vor ajunge saraci lipiti si s-au napustit pe electronicele de la reduceri

Romanii au inceput iar sa cumpere electronice si electrocasnice. Un studiu publicat marti arata ca in trimestrul al doilea piata bunurilor de folosinta indelungata a avansat cu peste 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Recomandări
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș

Crăciunul din New York pare desprins dintr-un film atunci când îl vedem pe Instagram: lumini strălucitoare, decor de film, zâmbete și reclame spectaculoase. Dar realitatea e mult mai intensă.

”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa
”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa

„Circul anual al lui Putin a dus pe noi culmi distorsionarea adevărului”. Așa rezumă comentatorii occidentali tradiționala conferință de presă susținută de președintele rus.  

Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii
Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii

Moda lansată de vestici, ”Elf on the shelf” - pe românește, ”spiridușul de pe raft” - ia amploare și la noi în țară. Tradiția vine de peste Ocean, unde părinții mută o jucărie-spiriduș prin casă, pe timpul nopții.