Romania, pe ultimul loc in UE la numarul de carti vandute. De ce aleg tinerii lecturi motivationale
De cativa ani, piata cartii din Romania este cea mai firava din Uniunea Europeana. Si totusi, desi toata lumea ii considera superficiali, tinerii mentin vanzarile, urmand tendinta globala.
Este drept ca nu sunt interesati de romanele clasice, dar adora cartile care ii invata sa reuseasca in viata, dar si literatura fantastica.
Carti digitale, sau care poarta mirosul proaspat de vopsea tipografica, le gasiti pe toate la targul de carte, deschis miercuri in Bucuresti.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Piata cartii e sub 20 de milioane de euro. Ce mai citeste romanul?
"Tot criticul literar vrea ca poporul sa citeasca Marin Preda, Eminescu, Sadoveanu. Nu se poate, nu se mai poate! Sa nu ne mai plangem ca nu citeste poporul", crede Dan C. Mihailescu, critic literar.
Lasand la o parte autori ca Dan Brown, care a vandut peste 200 de milioane de volume si va da iar lovitura cu nou lansatul Inferno, astazi chiar si laureatii de premiu Nobel scot editii de numai cateva mii de exemplare.
Suntem si noi departe de vremea cand Buzura, Breban scoteau editii de 50-60 de mii de exemplare, iar Paunescu 120 de mii de exemplare. Astazi, mai interesant e sa vezi la ce se fac reeditarile.
"Cum sa-ti mentii casnicia", "50 de semne ale tulburarilor psihice", "Iesirea din depresie" au fost trase in mai multe tiraje, spune Teodora Ivan, PR la o editura.
Cititorii cauta pozitivism si instrumente sa-si faca viata mai buna.
Pana cand romancierii tineri vor renunta la beletristica "neagra", oamenii se orienteaza spre motivationale.
Dan Mihailescu: "Povestile de succes. Au o voga nebuna. Vieti de sportivi, Marcus Aurelius, povestirile din Biblie. Tinerii de 20 de ani vor carti motivationale. Fa-ma sa fiu o doamna frumoasa, sa am succes, sa am bani. Pustioaicele de 14-15 ani merg la vampiri, literatura cu draci, cu pricolici, merlini, vrajitori, foarte bine!"
Roxana Petrescu, PD editura: "Vanzarile la aceste titluri sunt peste cele de carte istorica sau educationala. Puterea lor de convingere e mare."
Valabil si pentru cartile digitale si audiobook-uri.
Dan Mihailescu: "Se spune mereu ca trebuie sa avem nostalgia cartii pe hartie. Eu spun ca scopul scuza mijloacele. Si daca pustimea de astazi citeste pe iPad, kindle, asculta audiobookuri, tot ce inseamna gadgetism, orice te indeamna la carte e bun."
"Lumea dupa google", carti istorice despre comunism si capitalism, povesti despre idoli si vedete moderne, bucatarie vegana sunt cateva dintre volumele care isi pregatesc lansarea.