Rezervarile pentru Revelion se fac, in 2008, la sfarsit de octombrie!
Se grabesc si clientii, dar si proprietarii de restaurante. Primii vor, pur si simplu, sa prinda cele mai bune oferte din vreme. Iar managerii de localuri, sa previna efectele unei eventuale crize.
Din cauza recesiunii globale, s-au scumpit toate materiile prime din import, iar romanii sunt deja mai nesiguri pe propriul buget.
Sunt aceiasi clienti, dar mai atenti cu propriul buzunar. In orice local axat pe clientela cu venituri medii, succesul afacerii numite Revelion depinde, in 2009, de viteza.
La doua si trei stele, preturile sunt aceleasi din 2007, intre 80 si 110 euro, pentru program si cina festiva romaneasca. Managerii aleg un profit mai mic si sigur, decat preturi mari si riscul unor locuri goale.
In timp ce ei se grabesc din precautie, restaurantele de lux au scos oferta ca sa scape de-o grija.
Exista, evident, si reversul medaliei. Intr-un local care-si va primi clientii cu foie-gras, icre de pastrav, somon si vinuri frantuzesti, oferta a fost lansata cu o luna mai devreme ca anul trecut. Desi pretul a crescut de la 120, la 130 de euro, 20% dintre locuri sunt deja rezervate.
Vestea buna pentru clienti este ca recesiunea va trece si acest domeniu printr-o sita fina. Pe scurt, rezista cine poate.