O călătorie cu trenul pe ruta Mangalia-Arad a durat 24 de ore. Reacția unui angajat CFR

×
Codul embed a fost copiat

În România, călătoria cu trenul echivalează cu o aventură extremă. Infrastructura este distrusă, iar garniturile au întârzieri uriaşe. Mai exact 24 de ore au avut de îndurat nişte bieţi călători care s-au urcat în Mangalia şi trebuiau să ajungă la Arad.

Pe lângă timpul pierdut, pasagerii s-au plâns de condiţii îngrozitoare, dar şi de faptul că angajaţii CFR le-au sugerat să circule cu trenurile private dacă nu le convine situaţia.

Trenul interregio 1921 a plecat din gara Mangalia duminică la ora 19 şi ar fi trebuit să ajungă la Arad a doua zi, după 16 ore.

Şi totuşi a făcut 9 în plus pentru că un marfar a deraiat între Caracal şi Craiova, iar tot traficul feroviar a fost dat peste cap.

"De 24 de ore călătorim. A fost un record pentru mine. Am încercat să dormim, să pierdem timpul", spune un călător.

Citește și
Lucian Şova
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

"Ne-am descurcat "foarte bine". Ne-au recomandat să mergem cu trenuri private, să nu mai folosim CFR-ul", povestește un alt călător.

Pe calea ferată, distanţa dintre Mangalia şi Arad este de 872 de kilometri, iar pe această rută viteza medie este de 54 km/h.

Înainte de a ajunge la destinaţie, "trenul soarelui" opreşte în 32 de gări.

"A fost foarte multă mizere, căldură, mizerie, nouă ore am întârziat. Am stat fără apă, fără mâncare, fără nimic", spun călătorii.

"Nu am băut apă, toaletă era plină. Nu a funcţionat nici aerul condiţionat, dar a trecut", spune o femeie.

Povestea s-a repetat marți.

"225 de minute întârziere. Bătaie de joc! Foarte greu. Oamenii dormeau mulţi pe jos efectiv, stăteau întinşi pentru că nu aveau locuri", spune un călător.

"Numai noi ştim cum ne-am chinuit şi timpul foarte îndelungat parcă am venit de la Grecia, nu din România", a tranmis un bărbat.

În România, transportul pe calea ferată este la pământ comparativ cu alte state europene. Anul trecut, de pildă, trenurile CFR Călători au avut întârzieri de 4,5 milioane de minute, echivalentul a 8 ani şi jumătate, arată datele companiei.

În plus, multe dintre vagoane sunt vechi şi murdare. Călătorii se plâng şi de angajaţii de la ghişee.

"Se poartă foarte urât cei de la CFR, dacă greşeşti ceva, nu mai rectifica nimic. CFR-ul e dezastru. A întârziat, ultima dată a fost duminică când am pierdut biletele. Unele bilete le-am pierdut. Nu ştim dacă vom mai lua banii pe ele", spune un călător.

Uniunea Europeană a reglementat şi a cerut statelor membre să acorde despăgubiri călătorilor afectaţi de întârzieri. CFR a obţinut însă o derogare până în 2024, după ce a invocat stare precară a infrastructurii feroviare. Românii primesc despagubri doar în situaţia în care circulă cu trenuri internaţionale.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Citește și...
Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.
Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.

CFR Călători se confruntă cu cea mai mare criză de vagoane din întreaga sa istorie, iar pasagerii simt asta în fiecare zi.

Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spune că în România trenurile merg, uneori, cu viteza cu care se circula pe calea ferată în secolul al nouăsprezecelea şi că există peste 500 de restricţii de viteză, transmite news.ro.

Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri
Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri

Ploile din ultima vreme au şubrezit, în zonele inundate, infrastructura din România, şi aşa învechită. Fie că vorbim de pasaje CFR, şosele sau poduri rutiere, în multe locuri au apărut probleme majore.

Recomandări
România a devenit noua obsesie a Rusiei. Declarațiile care spun totul despre tensiunile dintre Moscova și București
România a devenit noua obsesie a Rusiei. Declarațiile care spun totul despre tensiunile dintre Moscova și București

După o perioadă în care și-a concentrat atenția asupra Ucrainei și a Occidentului, mai ales în contextul masacrului din Moscova, dar și al războiului aflat în desfășurare, Rusia a luat în vizor, la nivel declarativ, România.

Kirilo Budanov: Federația Rusă a știut despre planificarea unui atac terorist în regiunea Moscova încă din februarie
Kirilo Budanov: Federația Rusă a știut despre planificarea unui atac terorist în regiunea Moscova încă din februarie

Conform declarațiilor șefului spionajului militar ucrainean, Kirilo Budanov, Rusia era conștientă încă din luna februarie de planurile pentru atacul terorist din Moscova, însă a ales să nu intervină.

 

 

 

 

 

Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu
Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, că din semnalele primite din rândul societăţii, rezultă clar că nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend.