O călătorie cu trenul pe ruta Mangalia-Arad a durat 24 de ore. Reacția unui angajat CFR

×
Codul embed a fost copiat

În România, călătoria cu trenul echivalează cu o aventură extremă. Infrastructura este distrusă, iar garniturile au întârzieri uriaşe. Mai exact 24 de ore au avut de îndurat nişte bieţi călători care s-au urcat în Mangalia şi trebuiau să ajungă la Arad.

Pe lângă timpul pierdut, pasagerii s-au plâns de condiţii îngrozitoare, dar şi de faptul că angajaţii CFR le-au sugerat să circule cu trenurile private dacă nu le convine situaţia.

Trenul interregio 1921 a plecat din gara Mangalia duminică la ora 19 şi ar fi trebuit să ajungă la Arad a doua zi, după 16 ore.

Şi totuşi a făcut 9 în plus pentru că un marfar a deraiat între Caracal şi Craiova, iar tot traficul feroviar a fost dat peste cap.

"De 24 de ore călătorim. A fost un record pentru mine. Am încercat să dormim, să pierdem timpul", spune un călător.

Citește și
Lucian Şova
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989

"Ne-am descurcat "foarte bine". Ne-au recomandat să mergem cu trenuri private, să nu mai folosim CFR-ul", povestește un alt călător.

Pe calea ferată, distanţa dintre Mangalia şi Arad este de 872 de kilometri, iar pe această rută viteza medie este de 54 km/h.

Înainte de a ajunge la destinaţie, "trenul soarelui" opreşte în 32 de gări.

"A fost foarte multă mizere, căldură, mizerie, nouă ore am întârziat. Am stat fără apă, fără mâncare, fără nimic", spun călătorii.

"Nu am băut apă, toaletă era plină. Nu a funcţionat nici aerul condiţionat, dar a trecut", spune o femeie.

Povestea s-a repetat marți.

"225 de minute întârziere. Bătaie de joc! Foarte greu. Oamenii dormeau mulţi pe jos efectiv, stăteau întinşi pentru că nu aveau locuri", spune un călător.

"Numai noi ştim cum ne-am chinuit şi timpul foarte îndelungat parcă am venit de la Grecia, nu din România", a tranmis un bărbat.

În România, transportul pe calea ferată este la pământ comparativ cu alte state europene. Anul trecut, de pildă, trenurile CFR Călători au avut întârzieri de 4,5 milioane de minute, echivalentul a 8 ani şi jumătate, arată datele companiei.

În plus, multe dintre vagoane sunt vechi şi murdare. Călătorii se plâng şi de angajaţii de la ghişee.

"Se poartă foarte urât cei de la CFR, dacă greşeşti ceva, nu mai rectifica nimic. CFR-ul e dezastru. A întârziat, ultima dată a fost duminică când am pierdut biletele. Unele bilete le-am pierdut. Nu ştim dacă vom mai lua banii pe ele", spune un călător.

Uniunea Europeană a reglementat şi a cerut statelor membre să acorde despăgubiri călătorilor afectaţi de întârzieri. CFR a obţinut însă o derogare până în 2024, după ce a invocat stare precară a infrastructurii feroviare. Românii primesc despagubri doar în situaţia în care circulă cu trenuri internaţionale.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.
Cea mai gravă criză de vagoane din istoria CFR. Călătorii stau în picioare sute de km.

CFR Călători se confruntă cu cea mai mare criză de vagoane din întreaga sa istorie, iar pasagerii simt asta în fiecare zi.

Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989
Ministrul Transporturilor: Vrem să aducem transportul feroviar măcar la nivelul din 1989

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spune că în România trenurile merg, uneori, cu viteza cu care se circula pe calea ferată în secolul al nouăsprezecelea şi că există peste 500 de restricţii de viteză, transmite news.ro.

Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri
Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, în pericol. Podul afectat grav de viituri

Ploile din ultima vreme au şubrezit, în zonele inundate, infrastructura din România, şi aşa învechită. Fie că vorbim de pasaje CFR, şosele sau poduri rutiere, în multe locuri au apărut probleme majore.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.