Principalele preocupări ale românilor pe timp de pandemie. Cum s-au schimbat obiceiurile de consum
Criza pe care o traversăm schimbă obiceiurile de consum ale românilor. Cel puţin asta arată un studiu recent, făcut de o companie de consultanţă. 7 din 10 intervievaţi spun că, mai nou, pun accent pe calitate atunci când cumpără un produs.
Ca efect al pandemiei, peste trei sferturi dintre participanţi declară că își vor face cumpărăturile online.
Studiu făcut de cei de la Ernst & Young arată că față de perioada anterioară pandemiei, când preţul era cel mai important criteriu de achitie a unui produs, acum 7 din 10 participanţi consideră calitatea produselor drept reperul principal în timpul pandemiei, după care urmează preţul. 75% au spus că vor face cumpărături online.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Studiul acesta a fost făcut în perioada 13 mai - 2 iunie, pe un eşantion de aproape 400 de participanţi. E un studiu reprezentativ la nivelul publicului comercial, 18-49 de ani.
Dacă au stat în casa oamenii au cumpărat mai mult, ca volum, iar interesant este că s-au orientat mai mult spre produse româneşti şi mai puţin spre importuri. Iar cheltuielile neesenţiale s-au redus. Asta înseamnă cele pentru turism, activităţi sportive sau îngrijire personală.
Datele mai arată că sănătatea proprie şi a familiei, precum şi efectele crizei sanitare asupra situaţiei financiare sunt principalele elemente care îngrijorează în prezent peste 64% dintre consumatori.
Urmează preocupările privind abilitatea de a-şi atinge potenţialul, mai ales la tineri, restricţionarea libertăţilor, 30% sunt preocupaţi de efectele asupra relaţiilor personale şi tot cam atâţia de accesul la necesităţile de bază.
Studiul confirmă tendinţele identificate la nivel global, care semnalau apariţia a 4 noi tipuri de comportament în rândul consumatorilor: "economiseşte şi fă stocuri" "redu drastic cheltuielile", "păstrează-ţi calmul şi cheltuie" şi "hibernează şi cheltuie", spun specialiştii care au analizat datele.