Porţii prea mari la restaurantele din România. "Bagi de toate, că ai de toate"

Dată publicare: 20-06-2019 19:49
Dată actualizare: 20-06-2019 19:49


De-a lungul anilor, porțiile de mâncare au devenit tot mai mari - arată un studiu recent. Alegem bucuroși o farfurie plină sau un restaurant unde bucătarii nu se zgârcesc la mâncare.

Însă nu avem nevoie de atât, spun nutriționiștii, care ne sfătuiesc să comandăm jumătăți de porții și să folosim farfurii mai mici, ca să putem gusta puțin din toate și să rămânem cu aceeași greutate.

Cercetătorii Institutului Naţional de Sănătate din America au stabilit ca în toată lumea, numărul caloriilor consumate într-o zi a crescut cu 25 % faţă de acum 50 de ani.

Am ajuns astfel să consumăm la o singură masă câte calorii ar trebui într-o zi: 2000-2500. Restaurantele au mărit de 2 chiar de 3 ori porţiile. Iar noi tindem să mâncăm mai mult.

O porţie normală de paste şi cântăreşte 90 de g. Dar o persoană care mănâncă în oraş consumă o porţie dublă.

Dacă vreţi să ţineţi greutatea sub control, le puteţi cere bucătarilor să nu pună în farfurie toată porţia, ori să mergeţi la restaurante gourmet, unde calitatea, nu cantitatea primează.

Tudor Țurcanu, manager restaurant: "O porţie de paşte ajunge undeva la 150 -200 de grame la alte restaurante, la noi nu se pune mai mult de 100 de g. Porţiile sunt adaptate totuşi pentru România, în afară sunt şi mai mici."

La all inclusive, unde mâncarea este din belşug, turiştii se abţin cu greu să nu-şi umple farfuriile. "Am ales mai multe feluri: peşte, salată, fasole tradiţională. O să mai iau, suntem cu familia. Nu mai ţii cont de nimic, bagi de toate că ai de toate. Nu rezişti. Prea multă mâncare şi tinzi să iei din toate să guşti, să vezi cum sunt”, spune un turist,

Adina Rusu, nutriţionist: "Se consumă porţii tot mai mari de mâncare pentru că nu percepem ce cantitate ar trebui să mâncăm. S-a văzut prin studii că dacă unei persoane i se oferă o contitate mai mare de mâncare, chiar dublă, 1 din 2 oameni nu realizează că e o porţie prea mare. Studiile arată că dacă mâncăm dintr o farfurie mai mică ne vom satura mai repede, dacă mâncăm aceeaşi cantitate dintr o farfurie mare, tindem să mai cerem."

Specialiştii spun că obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare sau hepatice pot fi provocate şi de prea multă mâncare.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!


VIDEO PROTVPLUS.RO