Parcarea inteligenta pentru soferii din Capitala. Cat costa un loc si care sunt avantajele
Intr-o capitala aglomerata, in care nu ai unde sa-ti lasi masina, au aparut parcarile inteligente. Arata ca niste hangare in care masinile sunt depozitate pe verticala.
Pe spatiul unui singur loc de parcare pot fi asezate 6 autoturisme in structuri usoare din metal, pe care le intalnim in multe orase din lume.
Intregul sistem este racordat la reteaua nationala de energie electrica, asadar totul functioneaza automat si extrem de silentios.
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Nu trebuie decat sa introduceti parola, moment in care poarta se deschide si sa va puneti masina pe o platforma de la parterul parcarii.
De aici, autoturismul urca singur exact pe locul inchiriat de dumneavoastra.
Practic, se economiseste spatiu, in conditiile in care in Bucuresti sunt zece masini pe un singur loc de parcare la sol.
Proiectul parcarilor inteligente a inceput in sectorul 6 al Capitalei, cu 2 module, acum 4 ani.
Astazi, intre blocuri exista deja 40 si cat de curand se vor inaugura inca 6.
Domnul Iulian este unul dintre bucurestenii care isi parcheaza zilnic masina intr-una astfel de carusel. Plateste 100 de lei pe luna, dar nu-i pare rau.
"Masina este in siguranta, sunt camere, iarna ai avantaj ca nu mai stai sa dezgheti, sa racai geamurile", explica Iulian Iancu.
La baza parcarii inteligente sta un lift actionat electric. Practic, sistemul depisteaza locul autoturismului, il urca pe platforma si in cateva secunde il aseaza la locul platit.
Imediat, niste senzori speciali blocheaza tot mecanismul, astfel incat nicio masina sa nu cada de la etaj.
In cazul unei pene de curent, generatorul pe baza caruia functioneaza parcarea are o autonomie de o saptamana, asa ca riscul de a ramane cu masina blocata nu exista.
In fiecare modul rotativ, care la sol ocupa 2 locuri de parcare, incap pe verticala 12 masini.
De pilda intr-o parcare cu 3 module incap 36 de masini, pe 6 etaje.
"Este o cerere foarte mare, in momentul in care sunt date in functiune dureaza 3/ 4 zile pana cand oamenii vin sa semneze contractul de inchiriere", spune Adrian Vigheciu, director general ADPDU sect 6.
Un contract pentru care se plateste insa chiar si de 17 ori mai mult decat pentru o parcare la sol, adica 100 de lei pe luna.
Sistemul folosit in sectorul 6 a fost inventat in Corea de Sud si s-a extins si in Singapore si Japonia.
Alte parcari asemanatoare sunt folosite de multi ani in Statele Unite, Italia sau Germania.
Variante inovatoare exista insa si pentru parcarile la sol. Tot in Corea de Sud, un lant de benzinarii a inventat un sistem care ii atentioneaza pe soferi ce locuri de parcare sunt goale.
Niste baloane umflate cu aer se ridica in momentul in care locul se elibereaza.