Planurile CNADR care ar rezolva problema aglomeratiei spre munte. Cum va arata noua sosea cu taxa

×
Codul embed a fost copiat

Daca am fi avut si autostrazi cate promisiuni am primit pana acum de la oficiali stabileam un record in materie. Din 2016, ne transmit responsabilii, drumul spre munte nu va mai fi asa de aglomerat.

Noul sef al Companiei Nationale de Autostrazi spune ca in octombrie va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov. Cand va fi gata, pe aceasta sosea se va circula cu taxa.

De departe, cea mai controversata si mai amanata autostrada din Romania ramane cea spre munte. Ca sa rezolve problema, sefii de la CNADR vor concesiona din acest an constructia autostrazii A3, pe segementul Comarnic - Brasov. Lucrarile ar trebui sa inceapa in 2014 si, potrivit planurilor, ar trebui sa dureze 2 ani.

Pana atunci ar trebui sa fie gata si portiunea Bucuresti - Ploiesti, care se opreste acum in centura.

Ministrul Proiectelor de Infrastructura promite sa termine 2 kilometri anul acesta si ceilalti 4, anul viitor.

Citește și
autostrada turda
ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria

Si de administrarea si reabilitarea autostrazilor Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta se vor ocupa companii private. Evident, vom fi taxati pe fiecare suta de kilometri parcursi. Ce primim in schimb?

Narcis Neaga, director CNADNR "Evitarea blocajelor, o suprafata de rulare ca in Vest. Vom incepe mai intai cu reabilitarea lui A1, reabilitarea pe A2, acolo unde este cazul".

Compania care va obtine concesiunea Autostrazii Soarelui trebuie, in primul rand, sa reabiliteze o portiune de 40 de kilometri plina de crapaturi. Solutia propusa de noul sef de la CNADNR este urmatoarea: se va turna mai intai un strat de piatra, deasupra caruia va fi asternut si un strat gros de asfalt si astfel nivelul autostrazii va creste cu cativa centimetri.

O alta problema este ca de pe Bucuresti - Pitesti, pana la Autostrada Soarelui, se blocheaza pe centura Capitalei. Recent, autoritatile au gasit o noua explicatie pentru faptul ca acest drum nu este reparat: se afla exact la granita dintre Ilfov si Bucuresti, iar Primaria Capitalei si Consiliul Judetean nu se pot intelege cum sa imparta cheltuielile.

Firma care va castiga concesiunea pentru A1 si A2 va trebui sa construiasca o noua centura in sud. Si aceasta ar trebui sa fie data in exploatare in 2016.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Solutia SF a autoritatilor pentru centura Capitalei. Cum va arata viitorul sens giratoriu suspendat
Solutia SF a autoritatilor pentru centura Capitalei. Cum va arata viitorul sens giratoriu suspendat

Soferii vor plati o taxa de autostrada pentru a merge de la Pitesti la Constanta. Anuntul a fost facut de premier, care a vizitat centura Capitalei.

ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria
ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria

Cel mai scump tronson de autostrada construit in Romania in ultimii ani este Gilau-Campia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arata o analiza a ZF pe baza datelor de la CNADNR.

Basescu a facut constatari din elicopter pe autostrada Nadlac-Arad: “Nu se intampla nimic”
Basescu a facut constatari din elicopter pe autostrada Nadlac-Arad: “Nu se intampla nimic”

Presedintele Traian Basescu a facut o vizita fulger in judetul Arad, astazi, pentru a vedea stadiul in care se afla cele doua tronsoane ale autostrazii dintre Nadlac si Arad.

Recomandări
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat

Noua rundă de negocieri pentru formarea Guvernului, purtate de PSD, PNL și UDMR, s-a încheiat sâmbătă seară fără a se ajunge la o înțelegere.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

Filmul atacului terorist din Germania, soldat cu 5 morți și peste 200 de răniți. Mărturia cutremurătoare a unei martore
Filmul atacului terorist din Germania, soldat cu 5 morți și peste 200 de răniți. Mărturia cutremurătoare a unei martore

Germanii au comemorat sâmbătă victimele atacului în care un medic a intrat cu maşina în mulţime într-un târg de Crăciun în aer liber, ucigând cinci persoane şi rănind alte 200.