Misiune riscanta: pe urmele recuperatorilor de masini "furate" din leasing
Amenintari cu moartea, santaj sau rugaminti fierbinti. Multi romani ar face aproape orice ca sa nu le fie recuperate masinile de catre firmele de leasing.
Vorbim despre cazuri aflate la limita furtului cu utilizatori care nu isi platesc ratele cu anii si apoi refuza sa mai returneze bunul finantat.
Pentru prima data, recuperatorii au acceptat sa fie filmati in actiune ca sa vedem cu totii riscurile la care sunt expusi.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Ar trebui sa fie floare la ureche, insa recuperarea unei masini neplatite se dovedeste de cele mai multe ori o aventura riscanta. Luati, spre exemplu, o firma de taximetrie din Rosiorii de Vede. Patronul nu a mai platit ratele de cel putin un an. Pentru ca a refuzat sa returneze cinci masini de bunavoie, recuperatorii au plecat de la Bucuresti cu un plan.
Trei masini sunt ocupate, insa, iar soferilor li se cere sa conduca la firma. Patronul afla si incepe scandalul. Nervii se intind, iar omul incepe sa traga de timp.
Tactica numarul unu. Stergerea datoriei in schimbul returnarii masinii. Firma de leasing nu accepta insa schimbul. Masinile s-au devalorizat, iar imprumutul neplatit s-a facut in bani cu dobanda.
Vine un prieten influent al patronului si se trece la tactica numarul doi. Amenintarile!
Se trece la tactica numarul trei. Blocarea masinilor recuperate.
Tactica numarul patru. Spaga!
Tactica numarul cinci implica dovezile de plata. Se vor dovedi false a doua zi. Nu pot fi verificate pe loc, asa ca recuperatorii pleaca spre Bucuresti cu o singura masina.
Mai sunt de recuperat inca patru. Sunt bagate pe proprietate privata si tot asa sunt si urmarite pe traseu.
Unii dintre managerii firmelor de leasing admit ca se confrunta si cu cate zece cazuri noi de furt in fiecare luna. Firmele de avocatura gestioneaza deja mii de dosare de frauda, care, insumate, depasesc 200 de milioane de euro.
Firmele de recuperari gasesc si aduc cu greutate in parcuri zeci de masini in fiecare luna. Cele mai multe sunt in stare jalnica si au piese furate.