Mesajul disperat al unei mame din Cluj, ignorată la spital, unde s-a prezentat cu fetița bolnavă
O tânără mamă din Cluj a căutat disperată ajutor pentru fetița ei care tușea fără încetare. În schimb, spune ea, s-a lovit de nepăsare și de lipsă de profesionalism la Pediatrie 3, secție din cadrul Spitalului de Copii din Cluj.
În noaptea de Crăciun, o familie din Cluj a mers de urgență la Pediatrie 3 cu fetița, fiindcă avea probleme de sănătate. Acolo cei doi părinți s-au lovit de ore întregi de așteptare, asistentele nu au crezut că micuța este bolnavă și a primit un tratament necorespunzător, povestește mama fetei.
„Am mers la camera de gardă de la Pedi 3, că deja era Crăciunul, nu aveam la cine apela. Acolo, după trei ore la rând, ne vede o doamnă doctor care inițial nu crede că fetița noastră are probleme. Mi-a spus că nu a tușit în cabinet. E drept, nu tușise. Am primit Eurespal sirop și aerosol cu Respisun. Venim acasă. După cinci zile de tratament, nicio îmbunătățire. Asta se întâmpla între Crăciun și Anul Nou. Tusea persista, nopți nedormite, epuizare. În 1 ianuarie cedăm și mergem înapoi la camera de gardă. Ne consultă un medic și nu se aude nimic la plămâni. Laringită o fi. Primim alte medicamente și mergem acasă, facem tratamentul conform indicațiilor”, povestește Simona Rus, relatează monitorulcj.ro.
Nici de această dată tratamentul nu dă rezultate, mărturisește femeia. Ba mai mult, spune ea, tusea fetiței a devenit mai deasă și mai urâtă, începuse să verse și făcuse febră. Ajung la Unitatea de Primiri Urgențe Cluj, iar micuța este internată la Pediatrie 3.
„Ne-au consultat într-o săptămână, pe numărate, 7 pediatri (fără a număra rezidenții). Nu am dat nimic, nimănui. Poate aș fi dat, ca recunoștință. Acum voi da, cu siguranță, telefoane și scrisori, ca să îi fac cunoscuți pentru neprofesionalism, pentru nepăsare, pentru superioritate, pentru faptul că am primit tratament demn de un spital specializat pe boli ale căilor respiratorii (Tantum verde spray și Maxitrol) timp de patru zile, trântite în mâna mea de către o asistentă plictisită și superioară, ca să i le administrez eu copilului. A tușit în spital de am trezit jumătate din palierul de pacienți. Nu ni s-a făcut nici o analiză pentru că nu era necesar. Suntem la Infecțioase acum pentru cel puțin șapte zile, pe antibiotice, intravenos pentru ca în Pedi 3 nu au fost necesare investigații unui copil de patru ani care își tușea plămânii și stomacul afară zi și noapte, slăbise un kilogram într-o săptămână, făcuse febră și vomase”, a spus femeia.
Călin Lazăr, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Copii a declarat pentru Monitorul de Cluj că îndată ce va primi o sesizare scrisă din partea mamei, comisia de etică va analiza plângerea și se va căuta o soluție.
„Haideți să vedem cazul, dar pentru asta trebuie să vedem biletul de ieșire și analiza mămicii. Nu trimite dânsa pe mail o sesizare? Și o trimit la consiliul etic. Asta este tangențială cu acuzare de malpraxis. Atunci noi trebuie să avem această sesizare către consiliul de etică. Dacă copilul nu e bine, dacă pentru copil a venit, putem discuta să o vadă din nou la clinică. Nu trebuie să facă drumuri, trebuie doar să depună sesizarea pe mail. Sau dacă dorește lămuriri suplimentare, pot vorbi cu domnul profesor Sorin Man, șeful secției, să îi explice ce și cum, după ce vede iar copilul și biletele medicale. Să trimită sesizarea, noi confirmăm de primire, dar să anexeze biletul de ieșire din Pediatrie și cel din Infecțioase, ca să putem analiza cazul. Nu pot să vă spun nimic concret. Ce vă pot spune este că poți să ai bronșită și peste șase ore poți să faci pneumonie. Asta vă pot spune. Dar nu știu dacă a fost cazul și aici”, a spus Călin Lazăr, director medical în cadrul Spitalului de Copii Cluj.
Simona Rus a declarat că va face o sesizare îndată ce va ieși cu cea mică din spital.