Primul ghid împotriva promoțiilor mincinoase. Campaniile vizate de ANPC
Un ghid împotriva promoțiilor mincinoase a fost elaborat de marii producători și comercianți din România și prezentat inspectorilor pentru protecția consumatorilor.
Ghidul ar putea curăța în sfârșit piața de mesajele false, care îi fac pe oameni să cumpere produse mai scumpe sau care nu sunt ca în reclamă.
Sunt vizate campaniile cu un produs cadou, pe cale să expire, concursurile care oferă premii fictive, dar și prezentarea exagerată a unor beneficii pentru sănătate, asociate alimentelor.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Imunitatea creşte, dacă veţi mânca... un anumit tip de ouă. Un iaurt întăreşte oasele, iar altul ajută digestia. Un fel de biscuiţi asigură energie, iar cerealele subţiază silueta. Astfel de menţiuni vor deveni riscante, pentru producătorii care nu pot demonstra clar efectele asupra sănătăţii.
Dorin Cojocaru, reprezentant APRIL: "Intră la înşelarea consumatorului sau la marketing înşelător şi atunci intră pe regulamentul 169, responsabil ANPC-ul. Lucrurile acestea ar trebui ca autorităţile care au jurisdicţie să le facă mai des consumatorului prin mass-media."
Federaţia industriei alimentare, dar şi comercianţii şi Protecţia Consumatorului ar putea semna curând un document care detaliază principii prin care clientul să nu mai poate fi tras pe sfoară, sub umbrelă cuvintelor magice: oferta, cadou şi promoţie.
Mihai Vișan, președintele ROMALIMENTA: "Ideea este să stabilim împreună un set de- hai să nu-i zicem reguli- de principii din spatele promoţiilor comerciale. E de folos pentru toată lumea şi speram să avansăm cât de rapid."
Iată problemele: promoţii semnalizate pe ambalaj sau la raft, şi după ce au luat sfârşit. Un alt derapaj e ca produsele din pachetul multiplu să fie de fapt mai scumpe. Cadourile lipite cu bandă adezivă de produsul dorit pot fi şi ele uneori altceva decât par.
Răspunderea pentru autenticitatea unei promoţii o poartă cel care a lansat-o pe piaţă. Adică producătorul, dacă o menţionează pe ambalaj sau retailerul, dacă se aplica numai în magazin.
Indiferent de iniţiator, în situaţia unui concurs, numărul şi valoarea premiilor trebuie să fie clar prezentate. Oricum, niciun ghid de bune practici, fie el pus la punct de producători şi comercianţi şi agreat de autoritatea de control, nu poate înlocui vigilența cumpărătorilor.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, magazin, supermarket, comercianti, clienti, reclame,
Dată publicare:
28-07-2018 17:41