Primul ghid împotriva promoțiilor mincinoase. Campaniile vizate de ANPC

Ultimul update: Sambata 28 Iulie 2018 20:11
Data publicarii: Sambata 28 Iulie 2018 17:41
Categorie: Social

Un ghid împotriva promoțiilor mincinoase a fost elaborat de marii producători și comercianți din România și prezentat inspectorilor pentru protecția consumatorilor.

Ghidul ar putea curăța în sfârșit piața de mesajele false, care îi fac pe oameni să cumpere produse mai scumpe sau care nu sunt ca în reclamă.

Sunt vizate campaniile cu un produs cadou, pe cale să expire, concursurile care oferă premii fictive, dar și prezentarea exagerată a unor beneficii pentru sănătate, asociate alimentelor.

Imunitatea creşte, dacă veţi mânca... un anumit tip de ouă. Un iaurt întăreşte oasele, iar altul ajută digestia. Un fel de biscuiţi asigură energie, iar cerealele subţiază silueta. Astfel de menţiuni vor deveni riscante, pentru producătorii care nu pot demonstra clar efectele asupra sănătăţii.

Dorin Cojocaru, reprezentant APRIL: "Intră la înşelarea consumatorului sau la marketing înşelător şi atunci intră pe regulamentul 169, responsabil ANPC-ul. Lucrurile acestea ar trebui ca autorităţile care au jurisdicţie să le facă mai des consumatorului prin mass-media."

Federaţia industriei alimentare, dar şi comercianţii şi Protecţia Consumatorului ar putea semna curând un document care detaliază principii prin care clientul să nu mai poate fi tras pe sfoară, sub umbrelă cuvintelor magice: oferta, cadou şi promoţie.

Mihai Vișan, președintele ROMALIMENTA: "Ideea este să stabilim împreună un set de- hai să nu-i zicem reguli- de principii din spatele promoţiilor comerciale. E de folos pentru toată lumea şi speram să avansăm cât de rapid."

Iată problemele: promoţii semnalizate pe ambalaj sau la raft, şi după ce au luat sfârşit. Un alt derapaj e ca produsele din pachetul multiplu să fie de fapt mai scumpe. Cadourile lipite cu bandă adezivă de produsul dorit pot fi şi ele uneori altceva decât par.

Răspunderea pentru autenticitatea unei promoţii o poartă cel care a lansat-o pe piaţă. Adică producătorul, dacă o menţionează pe ambalaj sau retailerul, dacă se aplica numai în magazin.

Indiferent de iniţiator, în situaţia unui concurs, numărul şi valoarea premiilor trebuie să fie clar prezentate. Oricum, niciun ghid de bune practici, fie el pus la punct de producători şi comercianţi şi agreat de autoritatea de control, nu poate înlocui vigilența cumpărătorilor.

A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
VIDEO PROTVPLUS.RO
alee
O alee din Târgu Jiu, stricată și reparată în fiecare an. Care este explicația autorităților
Braconajul păsărilor, afacere în floare în Mureș. Specii protejate de lege, găsite în colivii
Femeie din Iași, internată la psihiatrie după ce și-a amenințat cu moartea soțul și copilul de 2 ani
Au angajat roboți să aibă grijă de vaci, pentru că nu găsesc personal. ”Nu trebuie să stai cu gura pe ei”
Elevii din mai multe județe au rămas fără corn și lapte. ”Stau flămânzi până seara”
”Mi-a zis `tu ești țigan, nu ai ce căuta la acest liceu`”. Studiu îngrijorător despre profesorii români
Klaus Iohannis, Let`s Do It, Romania!
Concurs anticorupție ”Civic Avengers”. Premiul: o cafea cu președintele Klaus Iohannis
Arafat vrea ca populația să fie pregătită pentru un dezastru: Să știm cum să reacționăm
”Visuri la cheie”. O fetiță și bunica ei, cu o poveste tragică de viață, au primit o casă construită de la zero
Tartă cu ciocolată și zmeură, o rețetă sănătoasă propusă de Elena Lasconi
Legendara CC-Catch concertează la Cluj. Mesajul transmis românilor de artistă
Mesajul transmis de un copil de 7 ani, părăsit de mamă. Trăiește într-o sărăcie cruntă