Primul ghid împotriva promoțiilor mincinoase. Campaniile vizate de ANPC

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Sambata 28 Iulie 2018 17:41
Categorie: Social

Un ghid împotriva promoțiilor mincinoase a fost elaborat de marii producători și comercianți din România și prezentat inspectorilor pentru protecția consumatorilor.

Ghidul ar putea curăța în sfârșit piața de mesajele false, care îi fac pe oameni să cumpere produse mai scumpe sau care nu sunt ca în reclamă.

Sunt vizate campaniile cu un produs cadou, pe cale să expire, concursurile care oferă premii fictive, dar și prezentarea exagerată a unor beneficii pentru sănătate, asociate alimentelor.

Imunitatea creşte, dacă veţi mânca... un anumit tip de ouă. Un iaurt întăreşte oasele, iar altul ajută digestia. Un fel de biscuiţi asigură energie, iar cerealele subţiază silueta. Astfel de menţiuni vor deveni riscante, pentru producătorii care nu pot demonstra clar efectele asupra sănătăţii.

Dorin Cojocaru, reprezentant APRIL: "Intră la înşelarea consumatorului sau la marketing înşelător şi atunci intră pe regulamentul 169, responsabil ANPC-ul. Lucrurile acestea ar trebui ca autorităţile care au jurisdicţie să le facă mai des consumatorului prin mass-media."

Federaţia industriei alimentare, dar şi comercianţii şi Protecţia Consumatorului ar putea semna curând un document care detaliază principii prin care clientul să nu mai poate fi tras pe sfoară, sub umbrelă cuvintelor magice: oferta, cadou şi promoţie.

Mihai Vișan, președintele ROMALIMENTA: "Ideea este să stabilim împreună un set de- hai să nu-i zicem reguli- de principii din spatele promoţiilor comerciale. E de folos pentru toată lumea şi speram să avansăm cât de rapid."

Iată problemele: promoţii semnalizate pe ambalaj sau la raft, şi după ce au luat sfârşit. Un alt derapaj e ca produsele din pachetul multiplu să fie de fapt mai scumpe. Cadourile lipite cu bandă adezivă de produsul dorit pot fi şi ele uneori altceva decât par.

Răspunderea pentru autenticitatea unei promoţii o poartă cel care a lansat-o pe piaţă. Adică producătorul, dacă o menţionează pe ambalaj sau retailerul, dacă se aplica numai în magazin.

Indiferent de iniţiator, în situaţia unui concurs, numărul şi valoarea premiilor trebuie să fie clar prezentate. Oricum, niciun ghid de bune practici, fie el pus la punct de producători şi comercianţi şi agreat de autoritatea de control, nu poate înlocui vigilența cumpărătorilor.

A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
VIDEO PROTVPLUS.RO
Cadouri pentru copii
Elevii unei școli din Bacău s-au transformat în Moș Crăciun. Gestul făcut pentru alți copii
Surpriza de care au avut parte 120 de săteni din zone izolate din Bihor
Împreună putem salva o viață. Cum puteți dona pentru primul spital de oncologie pediatrică
Cum a reușit un tânăr român care nu s-a angajat niciodată să creeze o afacere de succes
Serbări de Crăciun. Ce ar trebui să facă părinții pentru a nu pune presiune pe copii
Goana nebună după cumpărături. Cât costă un coș cu bunătăți tradiționale
cozonaci
Zece milioane de cozonaci, în casele românilor de sărbători. Preţul celui tradițional
14 copii de la o casă de tip familial din Alba au primit cadouri de Crăciun
Reacția a doi turiști scoțieni când gustă din slănină și jumări în Sibiu
Motivul pentru care tinerii români se desprind greu de casa părintească. Argumentul lui Ionuț
Școli din Capitală, înfrumusețate de artiști stradali: ”Într-o prima fază oamenii au fost reticenți”
Vinul fiert, vedeta sărbătorilor de iarnă. Cele mai căutate reţete în preajma Crăciunului