Primul ghid împotriva promoțiilor mincinoase. Campaniile vizate de ANPC


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Sambata 28 Iulie 2018 17:41
Categorie: Stiri Sociale

Un ghid împotriva promoțiilor mincinoase a fost elaborat de marii producători și comercianți din România și prezentat inspectorilor pentru protecția consumatorilor.

Ghidul ar putea curăța în sfârșit piața de mesajele false, care îi fac pe oameni să cumpere produse mai scumpe sau care nu sunt ca în reclamă.

Sunt vizate campaniile cu un produs cadou, pe cale să expire, concursurile care oferă premii fictive, dar și prezentarea exagerată a unor beneficii pentru sănătate, asociate alimentelor.

Imunitatea creşte, dacă veţi mânca... un anumit tip de ouă. Un iaurt întăreşte oasele, iar altul ajută digestia. Un fel de biscuiţi asigură energie, iar cerealele subţiază silueta. Astfel de menţiuni vor deveni riscante, pentru producătorii care nu pot demonstra clar efectele asupra sănătăţii.

Dorin Cojocaru, reprezentant APRIL: "Intră la înşelarea consumatorului sau la marketing înşelător şi atunci intră pe regulamentul 169, responsabil ANPC-ul. Lucrurile acestea ar trebui ca autorităţile care au jurisdicţie să le facă mai des consumatorului prin mass-media."

Federaţia industriei alimentare, dar şi comercianţii şi Protecţia Consumatorului ar putea semna curând un document care detaliază principii prin care clientul să nu mai poate fi tras pe sfoară, sub umbrelă cuvintelor magice: oferta, cadou şi promoţie.

Mihai Vișan, președintele ROMALIMENTA: "Ideea este să stabilim împreună un set de- hai să nu-i zicem reguli- de principii din spatele promoţiilor comerciale. E de folos pentru toată lumea şi speram să avansăm cât de rapid."

Iată problemele: promoţii semnalizate pe ambalaj sau la raft, şi după ce au luat sfârşit. Un alt derapaj e ca produsele din pachetul multiplu să fie de fapt mai scumpe. Cadourile lipite cu bandă adezivă de produsul dorit pot fi şi ele uneori altceva decât par.

Răspunderea pentru autenticitatea unei promoţii o poartă cel care a lansat-o pe piaţă. Adică producătorul, dacă o menţionează pe ambalaj sau retailerul, dacă se aplica numai în magazin.

Indiferent de iniţiator, în situaţia unui concurs, numărul şi valoarea premiilor trebuie să fie clar prezentate. Oricum, niciun ghid de bune practici, fie el pus la punct de producători şi comercianţi şi agreat de autoritatea de control, nu poate înlocui vigilența cumpărătorilor.

A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
A început procesul de eliminare a pungilor de plastic din magazine. Unii clienți au fost premiați
VIDEO PROTVPLUS.RO
Iulian, tanar care a vandut limonada pentru Marie Curie
Street Delivery 2019. Un tânăr a vândut limonadă pentru a ajuta copii bolnavi
Semnificația Rusaliilor pentru creștinii ortodocși: "E o sărbătoare foarte importantă"
Experiment cu un psiholog: copiii pot ajunge foarte ușor victimele hărțuirii online
O nouă șansă la fericire pentru un băiețel de 5 ani, cu brațele paralizate. Reacția tatălui
La 14 ani, se luptă cu o boală gravă și are nevoie de ajutor. Puteți dona și prin SMS
Tartă demnă de Cartea Recordurilor în București. A fost devorată tot în timp record
romani plecati in strainatate
Românii explică de ce pleacă din țară. Până în 2060, am mai putea rămâne doar 12 milioane
Suma plătită de cei care vor să își ia adio de la „burlăcie” cu o petrecere pe velier
David, un băiețel diagnosticat cu o formă gravă de cancer, are nevoie de ajutor
Lecții gratuite de dresaj canin în Brașov. Clienții sunt rugați să adopte din adăposturi
Soluția găsită de fermierii români pentru a-și salva culturile de grindină cu fonduri UE
Azi începe Sports Festival la Cluj. Printre participanţi se numără şi Simona Halep