Federatia Biciclistilor vrea mai multa protectie pentru cei care circula pe doua roti. Cum ar putea fi modificat Codul Rutier
Romania trebuie sa intre in randul tarilor europene, in care bicicleta a devenit un mod sigur de deplasare. Apelul disperat a fost lansat de cei care obisnuiesc sa mearga zilnic pe doua roti.
Organizatiile non guvernamentale cer modificarea Codului Rutier si aparitia unor marcaje rutiere, altfel incat oamenilor sa le fie mai usor sa se deplaseze pe rutele speciale. Propunerile sunt analizate la guvern.
Brasovul este unul dintre putinele orase cu piste de bicicleta. Din pacate, au fost amenajate astfel incat soferii sa-si pastreze privilegiile.
Inclusiv masinile parcate regulamentar ar putea reprezenta un pericol.
Laura Robert, biciclista: "Prezinta un risc in momentul in care iese din parcare cu spatele, nu are vizibilitate pe partea biciclistilor, asta consider cel mai periculos."
Intersectiile sunt de asemenea riscante.
Biciclist, despre problemele din trafic: "Biciclistul are verde inainte, are si masina verde-dreapta si exista tot timpul pericolul ca un sofer sa-mi taie calea."
Turist polonez: "Nu am vazut niciun loc in care sa imi pot parca bicicleta si asta e o problema pentru turism. Aveti peisaje frumoase si cum sa le vezi din masina sau autobuz?"
Federatia biciclistilor a propus o serie de amendamente la proiectul noului cod rutier. Daca vor fi aprobate de Guvern, fiecare localitate va trebui sa investeasca in trasee pentru biciclete care sa respecte reglementarile.
Mihai Denes, vicepresedinte Federatia Bicilistilor din Romania: "Au fost momente cand MAI a considerat ca biciclistii sufoca traficul, incurca traficul. Noi nu incurcam, suntem ca soferii, stim sa impartim drumul."
Romania duce lipsa de trasee de cicloturism, care sa faca legatura intre orasele importante. Daca nu le vom crea, riscam sa fim scosi din Eurovelo, cel mai important traseu european pentru biciclisti. Asta inseamna ca vom pierde si turisti care ar vrea sa ne viziteze tara.