Demonstratie de forta sub pamant, in Capitala. Filofteia si Parascheva foreaza in Drumul Taberei

×
Codul embed a fost copiat

Visul bucurestenilor de a avea metrou in cartierul Drumul Taberei prinde contur. Filofteia si Parascheva, cele mai mari masini de forat care au functionat vreodata in Romania, au fost coborate in subteran.

Muncitorii lucreaza deocamdata la cele 9 statii. Una este aproape gata si asteapta o demonstratie de forta din partea masinariilor care trebuie sa sape tunelele dintre ele.

"Suntem in statia de metrou Academiei, in partea mea stanga vor fi construite scarile rulante. In partea dreapta va opri metroul. Deocamdata aici stationeaza sfanta Parascheva, care va incepe sapaturile intr-o luna si jumatate" spune corespondentul ProTV, Vitalie Cojocari.

Statia are o adancime de 20 de metri. Dupa ce au betonat totul, muncitorii le-au coborat pe sfanta Filofteia si pe sfanta Parascheva, cele doua masini de forat, in subteran. Aceste utilaje vor sapa cea mai noua magistrala de metrou din capitala.

Apoi masinile vor tapeta peretii galeriei cu placi din beton.

Citește și
RATB
Proiect: Bucurestenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Cartitele, cum au fost botezate cele doua masini de muncitori, vor prinde viata doar dupa ce vor fi conectate la reteaua de apa si electricitate.

Cartitele semiautomate sunt manevrate de un operator din fata unui panou de control aflat in coada utilajului, la 30 de metri distanta.

Seful proiectului magistralei 5, Mario Masci, are la activ 50 de kilometri de metrou la Roma si in Varsovia.

Continuarea lucrarilor in 2013 depinde de aprobarea unui credit de 114 milioane de euro din partea Bancii Europene de Investitii. Altfel, este greu de crezut ca vom ajunge cu metroul pana in Drumul Taberei in 2015, asa cum promit autoritatile.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Cele mai eficiente retele de metrou. Tara in care circula 40 de trenuri pe ora. FOTO
Cele mai eficiente retele de metrou. Tara in care circula 40 de trenuri pe ora. FOTO

Din cauza preturilor in continua crestere la carburanti, mersul cu masina va deveni o amintire pentru multi dintre noi in viitorul apropiat si doar cei bogati si-ar mai putea permite sa faca naveta la serviciu cu automobilul personal.

Proiect: Bucurestenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori
Proiect: Bucurestenii ar putea circula cu bilete comune pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori

Bucurestenii ar putea circula, cu cinci tipuri de bilete comune, pe liniile RATB, Metrorex si CFR Calatori, ultimele aferente inelului de cale ferata al Capitalei. 

Magistrala de metrou din Drumul Taberei a umplut cartierul de praf si nervi, dar ar putea fi amanata
Magistrala de metrou din Drumul Taberei a umplut cartierul de praf si nervi, dar ar putea fi amanata

Dupa ce a taiat o parte din banii pentru metrou, guvernul a anuntat ca vrea sa transfere compania la primaria generala.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.