Demonstratie de forta sub pamant, in Capitala. Filofteia si Parascheva foreaza in Drumul Taberei
Visul bucurestenilor de a avea metrou in cartierul Drumul Taberei prinde contur. Filofteia si Parascheva, cele mai mari masini de forat care au functionat vreodata in Romania, au fost coborate in subteran.
Muncitorii lucreaza deocamdata la cele 9 statii. Una este aproape gata si asteapta o demonstratie de forta din partea masinariilor care trebuie sa sape tunelele dintre ele.
"Suntem in statia de metrou Academiei, in partea mea stanga vor fi construite scarile rulante. In partea dreapta va opri metroul. Deocamdata aici stationeaza sfanta Parascheva, care va incepe sapaturile intr-o luna si jumatate" spune corespondentul ProTV, Vitalie Cojocari.
Statia are o adancime de 20 de metri. Dupa ce au betonat totul, muncitorii le-au coborat pe sfanta Filofteia si pe sfanta Parascheva, cele doua masini de forat, in subteran. Aceste utilaje vor sapa cea mai noua magistrala de metrou din capitala.
Apoi masinile vor tapeta peretii galeriei cu placi din beton.
Cartitele, cum au fost botezate cele doua masini de muncitori, vor prinde viata doar dupa ce vor fi conectate la reteaua de apa si electricitate.
Cartitele semiautomate sunt manevrate de un operator din fata unui panou de control aflat in coada utilajului, la 30 de metri distanta.
Seful proiectului magistralei 5, Mario Masci, are la activ 50 de kilometri de metrou la Roma si in Varsovia.
Continuarea lucrarilor in 2013 depinde de aprobarea unui credit de 114 milioane de euro din partea Bancii Europene de Investitii. Altfel, este greu de crezut ca vom ajunge cu metroul pana in Drumul Taberei in 2015, asa cum promit autoritatile.