De ce nu vor americanii sa desecretizeze contractul cu Bechtel? Statul roman ar fi de acord

Autostrada in santier

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la PRO TV, ca statul roman este de acord cu desecretizarea contractului incheiat cu Bechtel, insa, deocamdata, americanii nu sunt de acord.


''Contractul este secret pentru ca avem o clauza de confidentialitate in baza careia ambele parti trebuie sa fie de acord cu desecretizarea. Noi suntem, mai avem nevoie de acordul companiei Bechtel'', a afirmat ministrul Anca Boagiu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

Boagiu a mai spus ca finalizarea proiectului de constructie a autostrazii pe traseul Brasov-Bors va fi dificila, deoarece finantarea din partea statului va fi greu de realizat.

''Trebuie sa ne gandim si la finantari pentru a face si acest culoar. si aici nu ascund faptul ca finantarea este greu sa mai vina de la stat, ea va trebui sa vina din zona privata'', a mentionat ministrul.

Citește și
autostrada
Noul contract cu Bechtel, avizat. Care este clauza-dezastru ce a fost eliminata

Ea a aratat ca in baza unei clauze din contract, compania Bechtel primea un milion de euro pe luna indiferent de volumul de munca prestat.

Contractul cu Bechtel a fost renegociat, compania americana urmand sa finalizeze doar doua tronsoane din cele opt ale autostrazii Transilvania. Guvernul a avizat miercuri noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrarii la 6,9 milioane euro/km si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute.

Bechtel va continua lucrarile la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii, potrivit Mediafax.

Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Referitor la finalizarea la sfarsitul anului a tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, Boagiu a spus ca spera ''foarte tare'' ca firmele de constructii sa termine la termen, insa are ''cateva dubii'' cu privire la unul dintre poduri.

Pe de alta parte, ea a afirmat ca angajatii ministerului lucreaza deja la proiectele care vor fi finantate in urmatorul exercitiu bugetar al UE pentru 2014-2020 si ca toate proiectele de executie a autostrazilor aflate in lucru au fost cuprinse in bugetul national pentru anul 2012.

''Avem o schita de buget pentru 2012. Nu ma plang, intr-adevar suntem in discutii in acest moment pentru ca as avea nevoie de o suma putin mai mare (...) in 2012 am bugetat toti kilometri care sunt in executie, cei 276 km care urmeaza sa fie finalizati, 182 de km care intra in executie si urmeaza sa lansam alte licitatii pentru inca 72 de km'', a mentionat Anca Boagiu.

Ea a dat ca termen final pentru proiectele de pe Coridorul IV anul 2013, cu un an intarziere fata de perioada asumata in programul de guvernare, pentru ca unitatile de management pentru POST au fost acreditate cu doi ani intarziere, iar comunicarea cu Comisia Europeana nu a fost suficient de buna.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Anchetele
Anchetele "Romania, te iubesc!" din noul sezon al emisiunii

Mai avem doar un pas, pana la semnarea unei noi intelegeri cu firma Bechtel, pentru autostrada Transilvania. Miercuri seara, Guvernul a avizat noul contract care prevede ca americanii vor termina tronsoanele Turda- Gilau si Suplacu de Barcau-Bors.

Noul contract cu Bechtel, avizat. Care este clauza-dezastru ce a fost eliminata
Noul contract cu Bechtel, avizat. Care este clauza-dezastru ce a fost eliminata

Compania americana va mai lucra doar doua tronsoane din Autostrada Transilvania, iar statul va fi liber sa liciteze restul de 6. Iar costul unui kilometru s-a redus cu jumatate, la 6,9 milioane euro.

Basescu: Contractul cu Bechtel a fost nefericit, poate exprimarea mea din SUA a fost prea dura
Basescu: Contractul cu Bechtel a fost nefericit, poate exprimarea mea din SUA a fost prea dura

Presedintele Traian Basescu a declarat la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica la ProTV, ca relatia cu Bechtel a fost "un contract nefericit". El a mai precizat ca este posibil ca afirmatia facuta la ambasada de la Washington sa fi fost "dura".

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.