De ce în unele magazine nu primim banii înapoi la returnarea unui produs. ANPC ia în vizor operatorii
V-aţi pus vreodată întrebarea de ce atunci când vreţi să returnaţi un produs în unele magazine, primiţi banii înapoi, iar în altele sunteţi obligaţi să alegeţi altceva?
Răspunsul stă în legislaţia neclară, care le permite firmelor să îşi impună propriile reguli. Situaţia este alta în mediul online, unde oricine poate să înapoieze orice obiect, indiferent dacă l-a folosit sau nu. Protecţia Consumatorului vrea să schimbe situaţia şi să dea mai multe drepturi şi clientului offline.
Suntem în luna în care românii dau mai mulţi bani ca în tot restul anului. Aveţi grijă însă ce cumpăraţi pentru că s-ar putea să nu puteţi să înapoiaţi produsul dacă nu vă mulţumeşte. De pildă, în cazul în care cumpăraţi o jucărie, iar acasă vă daţi seama că poate reprezenta un pericol pentru copilul dumnevoastră, o puteţi returna chiar dacă aţi distrus ambalajul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Paul Anghel, director general ANPC: "Dacă produsul este neconform, operatorul economic are obligativitatea să returneze suma încasată pentru acel produs."
Situaţia este însă mult mai neclară pentru produsele pe care le cumpăraţi din magazine şi care nu au defecte: haine care nu sunt pe măsură dumnevoastră, electrocasnice care nu vă mai plac sau nu sunt aşa cum vă aşteptaţi.
Marcel Pandelică, președintele ANPC: "Există această posibilitate la latitudinea operatorului economic, să se discute de returnarea banilor pentru acel produs."
În mediul online, lucrurile sunt mult mai clare.
Marcel Pandelică, președintele ANPC: "În zona online se poate returna acel produs fără să invoci niciun fel de mortiv şi operatorul economic este obligat să îţi returneze bani în 14 zile."
Adrian Iordache, Asociaţia "Sută la sută Românesc": "Produsele de larg consum sunt din ce în ce mai sofisticate, nu ştim cine le face, electrocasnicele se schimbă de la an la an, problema este ca cumpărătorul să aleagă informat."
Reprezentanţii ANPC, dar şi ai organizaţiilor care militează pentru drepturile consumatorilor vor să schimbe legislaţia. Modificările i-ar putea permite cumpărătorului să dea produsul înapoi în magazin şi să îşi primească banii, fără să fie condiţionat.