Cursuri de condus preventiv și de prim ajutor pentru cei ce vor permis auto. ”Șoferul român este needucat și inconștient”
Viitorii șoferi ar putea lua lecții de condus preventiv și vor avea cursuri practice de prim ajutor, potrivit unui proiect depus recent la Senat.
Motivul: România se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul deceselor cauzate de accidentele rutiere.
Inițiatorii cred că introducerea acestor cursuri în legislație ar putea contribui semnificativ la reducerea numărului de tragedii pe șosele.
Alegeri 2024
17:25
Elena Lasconi: Sunt sigură că nici voi nu vă doriţi un preşedinte care ameninţă că va scoate România din UE şi din NATO
16:31
Crin Antonescu: „Prezenţa lui Călin Georgescu în fotoliul de la Cotroceni aruncă România cu ani în urmă”
14:01
Victor Ponta își ține fanii în suspans: ”Nu o să votez cu doamna Lasconi. Cu cine votez, dacă votez, o să vă spun duminică”
13:16
CTP, despre judecătorii Curții Constituționale: ”CîCîRî este Dumnezeul lui C. Georgescu pe pământ”
Claxonatul excesiv, schimbarea rapidă a benzilor de circulație sau condusul foarte aproape de celalalte mașini descriu un stil agresiv de condus.
Ca să nu ne mai întâlnim cu astfel de situații pe șosea, câțiva senatori propun mai nou includerea cursurilor de conducere preventivă și a cursurilor practice de prim ajutor în cadrul pregătirii din timpul școlii de șoferi.
Șofer: ”Este benefic. Sigur! Se reduc accidentele dacă conduce preventiv”.
Și șoferii cu permis suspendat ar urma să facă aceste cursuri de condus preventiv
Șofer: ”Foarte bine, mai ales cum se circulă în ziua de azi! Și să se înăsprească cu băutura, cu alcoolul și cu drogurile, cât mai mult, sancțiuni”.
Șofer: ”Sunt multe probleme, însă în primul și primul rând, înainte de cursul preventiv, am avea nevoie de o situație în care să reglăm problemele de circulație”.
Titi Aur, pilot de raliuri: ”Șoferul român este needucat, este inconștient, în sensul că nu conștientizează pericolul la care se expune, nu este bine pregătit, nu este învățat corect sau suficient din școala de șoferi, iar după nu se mai face nimic. Când faci practică și când faci o frânare la limită, o evitare, un control al derapajului sub supravegherea unui trainer, a unui specialist, îți dai seama de capacitatea ta cu mașina ta sau cu altă mașină și atunci riscul de a ajunge la limită este mai mic”.
Pe lângă cei care vor să obțină permisul pentru prima dată, și șoferii care au avut permisul suspendat sau anulat ar trebui să urmeze aceste cursuri, dacă proiectul va intra în vigoare.
Aproape 2.000 de români sunt uciși în accidente an de an, iar 10.000 sunt răniți
Motivele care au dus la redactarea acestui document sunt lesne de înțeles: potrivit Poliției Române, țara noastră se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de morți pe șosele. Asta înseamnă câte 85 la fiecare milion de locuitori.
Anual, aproape 2.000 oameni își pierd viața în accidente rutiere pe drumurile din România și aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite.
Dacă ne uităm la cele mai recente date, constatăm că aproape zilnic au loc în jur de 24 de accidente rutiere.
Viteza, alcoolul, traversarea neregulamentară a pietonilor sau neacordarea de prioritate sunt doar o parte din factorii care contribuie la această statistică.
Proiectul prevede și suspendarea permisului în cazul șoferilor care nu și-au achitat amenzile în decurs de șase luni.