CFR promite ca, de maine, vom ajunge mai repede la destinatie. Cat vom plati insa in plus pe bilete

×
Codul embed a fost copiat

"Aceeasi Marie, cu alta palarie". Asta o sa gasim incepand de duminica, pe calea ferata. Trenurile de pasageri isi vor schimba denumirile, dupa regulile europene.

In felul acesta, si romanii se vor plimba cu Interregio, Regio si Intercity, doar ca nu pe toate rutele vor avea parte de conditii decente, ca sa nu mai vorbim de viteza.

Biletul la InterRegio o sa fie mai scump cu 15% fata de cat plateam pentru Accelerat.

La stabilirea tarifului s-a facut o medie intre costul unei plimbari cu Acceleratul si al uneia cu Rapidul.

De exemplu, o sa dati 9 lei in plus pentru un bilet la Interegio, pe traseul Bucuresti-Constanta. Pentru trenurile Regio si Intercity, preturile raman nemodificate.

Citește și
tren
CFR-ul, pus la colt de concurenta.Cum scot bani operatorii privati pe rutele considerate nerentabile

Cert e ca beneficiati de reducere de pana la 35% daca va cumparati biletul dus-intors de pe Internet.

Pentru ruta Bucuresti-Brasov economisiti 45 de lei. Important de stiut e si ca unele trenuri vor fi eliminate.

In general, vorbim de vechi personale. Calatorii vor fi preluati de viitoarele Regio, care circula pe rute mai lungi, dar si la ore diferite.

Peste doua zile, trenurile considerate ineficiente, adica cele care nu erau utilizate de multi calatori, vor fi scoase din folosinta.

Asta inseamna ca vor disparea unele Personale, care faceau legatura intre localitati apropiate.

Acestea erau folosite mai mult de navetisti, care de multe ori mergeau cu nasul la jumatate de pret, fara a-si mai cumpara bilet.

Prin urmare, calatorii unui astfel de personal vor circula de saptamana viitoare la o ora diferita, cu un alt tren care parcurge distante mai mari.

Despre modernizari radicale nu vorbeste nimeni.

Din 11 decembrie, Personalul se va numi Regio, adica tren care face legatura intre orasele aceleiasi regiuni.

Pe de alta parte, trenurile Accelerate si Rapide se vor transforma in InterRegio. Singurele care isi pastreaza titulatura si statutul sunt cele InterCity, care au fost introduse de 10 ani.

Partea buna este ca pe viitor ne vom cumpara un singur bilet, chiar daca mergem cu doua trenuri.

Insa daca vreti sa luati astazi bilet pentru saptamana viitoare, nu puteti.

Pentru prima data in ultimii 20 de ani, noul Mers al Trenurilor aduce o reducere a timpului de calatorie pe calea ferata, care nu se datoreaza, insa, investitiilor in infrastructura.

In realitate, CFR a scazut durata calatoriei pe hartie. De exemplu, cine merge de la Bucuresti la Oradea face o economie de timp de 2 ore.

Pe ruta Bucuresti-Brasov, durata calatoriei scade cu o ora, iar de la Bucuresti la Timisoara, sau de la Bucuresti la Galati faceti o economie de 30 de minute.

Altfel spus, nu mai coborati in gari sa va cumparati suc sau tigari de la chisoc, pentru ca riscati sa ramaneti pe peron.
 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Trenuri blocate in gari din cauza unei garnituri deraiate. Traversele caii ferate erau putrede
Trenuri blocate in gari din cauza unei garnituri deraiate. Traversele caii ferate erau putrede

Timp de 17 ore, nici un tren nu a circulat in Bistrita Nasaud,... intre Salva si Viseu. Vagonul unui marfar a sarit de pe sine din cauza traverselor de cale ferata care au putrezit.

CFR-ul, pus la colt de concurenta.Cum scot bani operatorii privati pe rutele considerate nerentabile
CFR-ul, pus la colt de concurenta.Cum scot bani operatorii privati pe rutele considerate nerentabile

Au inlocuit celebrele curse personale pe liniile considerate nerentabile de Compania Nationala. Ce-i drept, ca sa reziste operatorii privati au o reteta greu de aplicat la stat: cheltuieli fara nicio risipa si angajati care sa lucreze eficient.

Valea Prahovei, punctul slab al CFR-ului. Noua trenuri au avut intarzieri in acest weekend
Valea Prahovei, punctul slab al CFR-ului. Noua trenuri au avut intarzieri in acest weekend

Ghinioane s-au tinut lant pe calea ferata, in zona Comarnic- Posada. Dupa ce toata dupa-amiaza de sambata, circulatia a fost intrerupta, pentru ca s-a rupt linia de inalta tensiune, spre seara unul dintre trenurile intarziate s-a oprit iar.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.