CFR Calatori introduce vagonul destinat exclusiv pasagerilor cu biciclete. In ce conditii poate fi utilizat
CFR Calatori va avea pana la sfarsitul lunii primul vagon destinat exclusiv calatorilor cu biciclete. Vagonul va putea fi comandat de grupurile de pana la 20 de biciclisti sau de cei care vor sa ajunga la munte cu echipamentele de iarna.
Pe de alta parte, seful companiei spera ca Dumnezeu ii va feri pe romani de geruri si de vreme rea, ca sa nu mai ramana blocati prin trenuri.
Dupa cateva discutii cu asociatiile de biciclisti, CFR Calatori a acceptat sa puna la dispozitia grupurilor mari un vagon destinat exclusiv calatorilor cu biciclete. Acesta se afla in plina reamenajare la Atelierele din Grivita, in Bucuresti si reprezinta o noutate pentru caile ferate romane.
Si acum calatorii isi poate lua bicicleta intr-un vagon obisnuit si platesc de la 5 la 10 lei. Fiecare vagon are insa maximum 5 locuri.
Vagonul de biciclete este un prototip care va avea 20 de locuri pentru calatori si 20 pentru biciclete.
Iosif Szentes, director CFR Calatori: "O sa fie pe trenurile care vor fi special comandate de catre asociatiile biciclistilor. Ii ducem pana intr-o anumita statie, unde isi fac parcursul cu bicicleta si la intoarcere cu acelasi vagon legat la alt tren ii aducem la Capitala sau in orice alta destinatie."
Cu alte cuvinte, trebuie sa va adunati intr-un grup si sa contactati CFR Calatori prin email sau telefon pentru a putea cumpara toate cele 20 de locuri. Iarna, cand biciclistii nu se avanta in calatorii prin tara, vagonul va avea alta folosinta.
Vagonul de biciclete va fi transformat in timpul sezonului rece in vagonul iubitorilor sporturilor de iarna. Asta pentru ca suporturile pot sustine o bicicleta, dar si niste schiuri.
Daca va avea succes, CFR Calatori va comanda si alte vagoane. Directorul companiei sustine si ca va incerca sa nu-i lase pe romani sa inghete la iarna prin trenuri. Cu o conditie.
Iosif Szentes, director CFR Calatori: "Din start ne cerem scuze daca apar anumite disfunctionalitati in functionare pentru ca nu avem deocamdata contract incheiat cu Dumnezeu, cu Bunul Dumnezeu, nu stim care va fi vremea."
Transformarea unui vagon obisnuit intr-unul de biciclete costa pana la 10.000 de lei. Acesta va fi lansat oficial in prima cursa pana la sfarsitul anului.