Cei mai buni chefi din Bucuresti dezvaluie cat lasa bacsis la restaurant. Cum penalizeaza mancarea proasta

29-04-2015 11:19


chefi

Bucatarii sunt primii care pot sa aprecieze o mancare gustoasa, gatita cu respect fata de ingrediente si fata de client. Tot ei sunt primii care penalizeaza lipsa gustului si serviciul de proasta calitate.

Am fost curiosi sa vedem cat lasa bacsis bucatarii-sefi de la cele mai scumpe restaurante din Capitala, dar si cum reactioneaza atunci cand nu sunt multumiti de mancarea servita.

Joseph Hadad, restaurant Joseph
Eu ies destul de rar, insa de fiecare data cand merg la restaurant las bacsis. Daca mi-a placut foarte mult, las mereu peste procentul clasic de 10%. Daca in schimb nu mi-a placut, las fix 10%.

Samuel Le Torriellec, restaurant L'Atelier l'art culinaire
“Daca este un restaurant bun, undeva intre 10 si 15%. Daca mancarea este proasta, las 5%, pentru ca nu e vina ospatarului.”

Amalia Consulea, restaurant Zexe Zahana
Intre 12 si 15 %. Daca nu mi-a placut mancarea, las intre 8 si 10% , de fiecare data comunic parerea mea ospatarului si revin doar in situatia in care mi se semnaleaza ca lucrurile s-au schimbat.

Nicolae Lica, restaurante JW Marriott Bucuresti
15% daca imi place mancarea si service-ul. In situatiile delicate, in care mancarea nu a fost buna, am grija sa las o suma modica, ceea ce in mod normal i-ar transmite ospatarului ca a fost o problema cu mancarea (sau cu servirea).

Patrizia Paglieri, MasterChef Romania
10% las de obicei. Daca sunt multumita de mancare si de serviciu, las si mai mult. Daca nu mi-a placut mancarea, las 10% oricum. Se intampla sa nu fie mancarea buna, dar sa fie serviciul bun.

Paul Oppenkamp, restaurant The Artist
In general 10% din nota de plata. Din pacate, sunt locatii in care managerul sau proprietarul retine acest bacsis iar eu evit sa ajung in locatiile in care stiu ca se practica asta. Bacsisul este “inventat” pentru o recunoastere in plus a serviciile oferite si ar trebui sa fie al celor care ofera aceste servicii. Daca mancarea nu a fost buna dar serviciile ospatarilor au fost pe masura astepatarilor, tot acelasi bacsis il ofer. Nu apreciez serviciile atunci cand mi se cere direct sau mi se spune ca bacsisul nu este inclus in nota.

Florin Scripca (FOA), MasterChef Romania
Bacsisul reflecta calitatea mancarii, a serviciului si, bineinteles, nu sare de 15% din valoarea notei ! Daca mancarea a fost proasta, bacsisul este zero. Nu incurajez greselile.

Chef Jacok Hausmann, restaurant Mica Elvetie
In general, las minim 10%. Cand ospatarul nu e prietenos, nu are grija de mine si face lucruri intentionat prost, atunci nu voi da “tips”. Mancarea poate fi buna sau nu, e o chestiune de gust meu si nu are legatura neaparat cu calitatea bucatariei.

 

Sursa: foodstory.ro

VIDEO PROTVPLUS.RO