"Carpeala", o afacere rentabila pe timp de criza. Afla de ce
In timp ce 90% din populatia tarii invata sa se carpeasca, un mic procent prospera din carpeala. Mai exact, din reparatii mai mari sau mai mici.
Si ne referim aici la televizoare, masini de spalat, calculatoare sau cizme. Mesterii, o categorie amenintata cu disparitia in anii de belsug, sunt din nou la mare cautare. Dintr-o data au comenzi zilnice si se asteapta la o dublare a profiturilor.
Spre exemplu, Bogdan si-a deschis in 2008 un centru de reparat laptopuri. A inceput cu trei oameni si zece comenzi pe luna.
La sfarsitul lui 2010, firma avea deja opt oameni angajati care se ocupa cam de 100, 150 de laptopuri pe luna.
Pentru service, oamenii platesc de obicei intre 100 si 500 de lei, in timp ce un laptop nou costa si de zece ori mai mult.
Omul nostru avea anul trecut o cifra de afaceri de 100.000 de euro. Iar in 2011 spera la 200.000 de euro.
Numitorul comun al acestor mici afaceri de succes este internetul. In mediul virtual reclama este gratuita, iar clientul gaseste toate informatiile de care are nevoie.
Pe unul dintre cele mai mari site-uri de servicii sunt inregistrate peste 2.000 de firme doar pentru reparatii. Cu alte cuvinte, daca nu avem bani de lucruri noi, invatam sa ne carpim.