CAMERA ASCUNSA. Ce amploare a luat mafia pe calea ferata. Cum vrea CFR sa stopeze "mersul cu nasul"
CFR Calatori declara razboi unei practici vechi de cand lumea: mersul cu nasul. Si pentru a elimina calatoriile la negru, cei din conducerea societatii vor sa introduca abonamente cu 45 la suta mai ieftine.
Este insa greu de crezut ca dintr-o data, controlorii vor renunta la spaga lor, numai ca sa faca statul profit.
Acest tren este ideal pentru cei care fac naveta intre Bucuresti si Pitesti. Multi merg acum fara bilet si negociaza cu nasul, care decide repede cand este pus in fata unei alegeri.
Aritmetica este simpla: din biletul de 30 de lei, pana la Pitesti, omul achita doar 10, pana la Titu, localitate in care se urca de obicei supra-controlul. Calculul este simplu: 10 lei merg la nas, iar 10 raman in buzunarul calatorului.
E loc de negociere si pe ruta Bucuresti-Brasov.
Controrul pentru cursa de Valcea mananca relaxat seminte pe peron si accepta fara nicio retinere blatisti.
Asa se explica si pierderile pe care le are compania de 7 ani incoace. Insumate au ajuns la 370 de milioane de euro, cat o fasie de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ca sa starpeasca fenomenul, sefii CFR vor sa introduca abonamente.
Din 2005 si pana astazi, peste 3.000 de controlori si conductori au fost sanctionati pentru nereguli. Chiar si asa, cei ramasi in sistem si-au vazut de spagile lor.