7 ani cu Bechtel si doar 52 de km de autostrada. Singura solutie: rezilierea

Bechtel

Dupa sapte ani cu preturi imposibile si numai 52 de kilometri de autostrada, contractul cu Bechtel se indreapta spre reziliere. Guvernul recunoaste ca a epuizat toate solutiile de negociere, dupa ce americanii au venit la discutii cu tarife astronomice.

Pe teren, balariile fac legea... iar pe hartie, zerourile. Sase dintre cele opt tronsoane sunt doar visuri pe autostrada Transilvania.

Dupa ce am platit un 1.300.000.000 de euro, am taiat panglica doar langa Cluj. Mai este in lucru o portiune, unde podul de la Suplacu de Barcau a inghitit deja 300.000.000 de euro. Ca sa termine toata bucata de 64 de kilometri, americanii vor inca pe atat.

Solutia rezilierii devine tot mai plauzibila, de cand negocierile sunt la un pas de esec. Dupa ce li s-a spus ca trebuie sa vina cu preturile jos, americanii au ramas extrem de scumpi. Cu 60% mai scumpi decat cea mai scumpa autostrada similara, licitata pe fonduri europene pe coridorul patru.

Dupa doua runde de negocieri la Transporturi, pretul abia a coborat la 13,4 milioane de euro pentru kilometru. In acelasi timp, o autostrada si mai complicata, cea de la Sibiu la Nadlac nu a depasit 7,3 milioane de euro pentru un kilometru in zona de munte.

Citește și
Bechtel
Record chiar si pentru Romania. Cat castiga un constructor fara sa faca 1 metru de asfalt in 2011
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Costurile autostrazii sunt foarte mari. Exista posibilitatea rezilierii? Totul depinde de contraoferta facuta de antreprenor.

Ultima oferta este asteptata saptamana viitoare, insa americanii nu par dispusi la concesii si nici nu fac declaratii. Au renuntat doar la taxa fixa lunara de un milion de euro si la 25 de milioane de euro din datorii. Firimituri, pe langa costul estimat pentru finalizarea intregii autostrazi de la Brasov la Bors: sapte miliarde si jumatate de euro.

Indiferent cu se vor termina negocierile, contractul cu Bechtel va ramane cu siguranta in istorie drept cel mai pagubos facut vreodata in tara noastra. Jumatate din banii de investitii din ultimii patru ani s-au dus pe autostrada Transilvania cu rezultatele pe care le stim deja.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Autostrada de lux a Romaniei: 16 milioane de euro/km
Autostrada de lux a Romaniei: 16 milioane de euro/km

Cel mai pagubos proiect de infrastructura din ultimii 20 de ani este fara doar si poate Autostrada „Bechtel”. Si daca lucreaza, si daca stau, americanii tot iau bani de la statul roman.

Record chiar si pentru Romania. Cat castiga un constructor fara sa faca 1 metru de asfalt in 2011
Record chiar si pentru Romania. Cat castiga un constructor fara sa faca 1 metru de asfalt in 2011

Ce-ati spune de 10 milioane de euro, in primele sase luni. Recordul le apartine americanilor de la Bechtel, care desi au retras oamenii si utilajele de pe santierele din Transilvania, trimit facturi grase la plata.

Autostrada pe hartie, praf in realitate. Cat ne costa blocajul Autostrazii Transilvania
Autostrada pe hartie, praf in realitate. Cat ne costa blocajul Autostrazii Transilvania

Pana sa termine de negociat cu firma americana Bechtel pretul corect pentru continuarea lucrarilor, statul roman va trebui sa plateasca firmei americane o factura substantiala exact pentru aceasta perioada, in care americanii au stat degeaba.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.