7 ani cu Bechtel si doar 52 de km de autostrada. Singura solutie: rezilierea
Dupa sapte ani cu preturi imposibile si numai 52 de kilometri de autostrada, contractul cu Bechtel se indreapta spre reziliere. Guvernul recunoaste ca a epuizat toate solutiile de negociere, dupa ce americanii au venit la discutii cu tarife astronomice.
Pe teren, balariile fac legea... iar pe hartie, zerourile. Sase dintre cele opt tronsoane sunt doar visuri pe autostrada Transilvania.
Dupa ce am platit un 1.300.000.000 de euro, am taiat panglica doar langa Cluj. Mai este in lucru o portiune, unde podul de la Suplacu de Barcau a inghitit deja 300.000.000 de euro. Ca sa termine toata bucata de 64 de kilometri, americanii vor inca pe atat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Solutia rezilierii devine tot mai plauzibila, de cand negocierile sunt la un pas de esec. Dupa ce li s-a spus ca trebuie sa vina cu preturile jos, americanii au ramas extrem de scumpi. Cu 60% mai scumpi decat cea mai scumpa autostrada similara, licitata pe fonduri europene pe coridorul patru.
Dupa doua runde de negocieri la Transporturi, pretul abia a coborat la 13,4 milioane de euro pentru kilometru. In acelasi timp, o autostrada si mai complicata, cea de la Sibiu la Nadlac nu a depasit 7,3 milioane de euro pentru un kilometru in zona de munte.
Costurile autostrazii sunt foarte mari. Exista posibilitatea rezilierii? Totul depinde de contraoferta facuta de antreprenor.
Ultima oferta este asteptata saptamana viitoare, insa americanii nu par dispusi la concesii si nici nu fac declaratii. Au renuntat doar la taxa fixa lunara de un milion de euro si la 25 de milioane de euro din datorii. Firimituri, pe langa costul estimat pentru finalizarea intregii autostrazi de la Brasov la Bors: sapte miliarde si jumatate de euro.
Indiferent cu se vor termina negocierile, contractul cu Bechtel va ramane cu siguranta in istorie drept cel mai pagubos facut vreodata in tara noastra. Jumatate din banii de investitii din ultimii patru ani s-au dus pe autostrada Transilvania cu rezultatele pe care le stim deja.
Sursa: Pro TV
Etichete: transporturi, drumuri, autostrazi, bechtel,
Dată publicare:
11-07-2011 18:29