7,3 mil € pe un km de autostrada. Licitatia pentru 4 tronsoane, incheiata
Cele mai grase contracte pentru constructia de drumuri, dupa autostrada Transilvania, au fost atribuite. Vorbim despre 183 de kilometri pe diferite portiuni dintre Nadlac si Sibiu.
Desi banii sunt europeni, lucrarile se dovedesc mai scumpe decat recomanda Ministerul Transporturilor. Cele mai pazite licitatii din istorie s-au incheiat cu o surpriza.
Aparent, ofertantii cer cu o jumatate de miliard sub ce isi imaginau reprezentantii statului. Se putea si mai bine daca ne gandim ca unii dintre ei vor jumatate de pret in Irak, spre exemplu. Oricum absolut toate ofertele depasesc preturile oficiale de referinta. Adica 3,8 milioane de euro la ses, 5 milioane de euro la deal si aproape 6 milioane de euro la munte.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Insa diferenta este frapanta in cazul autostrazii de campie de la Nadlac la Arad care va costa sase milioane de euro per kilometru. O situatie ciudata intalnim si pe tronsonul Lugoj-Deva unde firmele se ofera sa construiasca aproape la jumatate de pret cu o reducere de 100 de milioane de euro pe contract.
Recordul absolut este totusi cel de 7,3 milioane de euro per kilometru pentru autostrada de deal Orastie-Sibiu. Pe coridorul patru sunt in lucru portiunile dintre Timisoara-Arad, Deva-Orastie si Cernavoda-Constanta, toate cu finantare partiala de la Bruxelles si tot intarziate.
"Ofertantii au la dispozitie zece zile pentru a contesta rezultatele licitatiilor", se arata intr-un comunicat al CNADNR. Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare si 24 de luni pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).
CNADNR a primit in total 64 de oferte de la consortii si companii interesate de constructia autostrazilor. Astfel, s-au inscris 15 ofertanti la autostrada Nadlac-Arad si drumul de legatura, 17 pentru constructia tronsonului Timisoara-Lugoj, 9 ofertanti pentru Lugoj-Deva si 23 pentru Orastie-Sibiu.
Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si vor fi finantate de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%). Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.
"Romania, santier in 2011". Ii mai crezi cand iti promit autostrazi?