Bomba calorica intr-un singur pahar. Bate pana si un dublu cheesburger
Daca iti faci griji ca in perioada sarbatorilor de iarna vei pune cateva kilograme bune, stai departe de bauturile lansate special de Craciun de catre cele mai renumite lanturi de cafenele.
Unele dintre “creatiile festive” ale companiilor Starbucks, Costa sau Caffe Nero, contin mai multe calorii decat un dublu chesseburger de la McDonald’s.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De exemplu, un eggnog latte (n.r. lichior de oua) mare de la Starbucks contine 24 de grame de grasime saturata si 74 de grame de zahar, echivalentul a 18 lingurite.
British Dietetic Association recomanda ca adultii sa consume maximum 60 de grame de zahar zilnic. Asadar, continutul de zahar din eggnog-ul Starbucks depaseste aceasta limita cu 20%.
Eggnog-ul produs de Starbucks contine galbenus de ou, frisca, zahar si nucsoara. Este non-alcoolic, insa contine espresso si lapte. Bautura rezultata din aceasta combinatie are 579 de calorii, cu 140 mai multe decat un dublu cheeseburger McDonald's si un sfert din totatul de calorii pe care o femeie ar trebui sa le consume zilnic.Nici ciocolata calda Black Forest de la Costa nu se lasa mai prejos: o cana medie are 548 de calorii. Contine 60 de grame de zahar si 26 de grame de grasime saturate.
Iar o ciocolata calda cu scortisoara de la Caffe Nero are 500 de calorii si contine 16 lingurite de zahar.
“O cantitate atat de mare de zahar si grasime intr-o singura bautura este alarmanta. Caloriile sunt echivalentul unei mese, insa una lipsita de orice valoarea nutritiva”, a declarat medical Frankie Phillips de la British Dietetic Association.
Pe de alta parte, un purtator de cuvant al Starbucks a spus ca, in general, clientii aleg bauturi in pahare mici. In plus, potrivit acestuia, compania are o politica transparenta in ceea ce priveste valoarea nutritiva a produselor.
“Lucram indeaproape cu Departamentul de Sanatate pentru a ne asigura ca ii informam corect pe clientii nostrii”, a spus si un representat al Costa.