Alcoolul, consumat chiar si in cantitati mici, poate provoca leziuni ale creierului. Concluziile unui studiu recent

×
Publicitate

Alcoolul este periculos pentru creier, chiar daca este consumat cu moderatie, arata un studiu citat de toata presa straina.

Cercetatorii de la Oxford si London University College au monitorizat 550 de barbaai si femei pe o perioada de 30 de ani, incepand cu 1985.

Pe langa consumul de alcool, le-au masurat performantele cognitive si le-au scanat creierul.

Cei care au baut cate doua sau trei pahare pe zi aveau cel mai mare risc de atrofie a hipocampusului.

Surpriza a fost ca ci cei care beau doar un pahar pe zi prezinta acest risc.

Hipocampusul este o regiune a creierului responsabila de memorie si orientare in spatiu, iar atrofierea sa este asociata cu boli precum dementa si Alzheimer.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
Citește și...
O femeie a filmat cum la Spitalul Judetean din Arad gandacii sunt "internati" alaturi de pacienti. Reactia conducerii

Spitalul Judetean din Arad se afla in mijlocul unui scandal dupa ce o mamica a filmat gandaci intr-un salon de pediatrie si a postat apoi imaginile pe internet.

Secretul din spatele acestei fotografii, care face furori pe internet. Cati ani are aceasta femeie, admirata de toata lumea

Daca v-ati intrebat vreodata daca merita efortul sa nu mai mancati niciodata zahar, atunci aveti un model de inspiratie.

Maternitatea Falticeni, inaugurata recent, inchisa de bacterii. Incubatoarele, transportate cu tractorul de la Salubritate

Maternitatea din Falticeni, inaugurata in urma cu aproape doua saptamani in prezenta ministrului Sanatatii Florian Bodog, nu poate fi deschisa.

Recomandări
Miza celor șapte hidrocentrale disputate între PSD și Palatul Cotroceni. Cel mai vechi proiect datează din 1989

Șapte hidrocentrale începute în urmă cu zeci de ani sunt subiectul unei noi dispute între Palatul Cotroceni și Parlament.

Forțele Navale: Dronele descoperite lângă Neptun Deep erau rusești. Avem 159 de mine marine distruse

Şeful Statului Major al Forţelor Navale, Mihai Panait, a afirmat că dronele descoperite şi distruse în Marea Neagră, în zona Neptun Deep, au fost de provenienţă rusească. 

VIDEO cu Eclipsa de Soare. Europa a avut parte de o eclipsă totală de Soare, prima după 27 de ani

Miercuri, 12 august 2026, a avut loc cea mai importantă eclipsă de Soare a anului, un fenomen astronomic vizibil parțial și din România, dar care a putut fi admirat în forma sa totală în special din Spania și din regiuni nordice.