Ligia Deca: „2023 este anul în care putem închide acest ciclu al încercărilor de reformă a Educației”
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat miercuri în plenul Senatului că ştie faptul că despre o reformă a educaţiei se vorbeşte de mulţi ani, dar 2023 este anul în care putem închide acest ciclu al încercărilor.
Ea a menţionat că legile pe care le dezbatem nu sunt doar bune ci şi extrem de necesare, dacă ne uităm pe orice indicator de performanţă al sistemului pe care îl avem la dispoziţie.
”Am fost atenţă de la preluarea mandatului la mesajele parlamentarilor. Sunt conştientă de importanţa misiunii care să creeze un cadru legislativ care să dea şansa oricărui elev să devină cea mai bună versiune a sa. Acesta este proiectul căruia i-am dedicat ultimii 7 ani de carieră”, a spus ministrul Educaţiei, conform news.ro.
Ligia Deca a arătat că ”legile pe care le dezbatem nu sunt doar bune ci şi extrem de necesare, dacă ne uităm pe orice indicator de performanţă al sistemului pe care îl avem la dispoziţie”.
”Pentru mine, cheia de control a reformelor propuse este capacitatea noastră, a tuturor, de a le susţine pe termen lung pentru a le vedea efectele reale. Şi mai am o cheie, să văd cum copiii, inclusiv al meu, şi păstrează plăcerea şi curiozitatea de a merge la şcoală, pentru a învăţa să descopere lumea”, a precizat ministrul Educaţiei. Deca a menţionat: ”Ştiu că despre o reformă a educaţiei se vorbeşte de mulţi ani, 2023 este anul în care putem închide acest ciclu al încercărilor şi să începem să aplicăm măsurile care vor schimba faţa învăţământului din ţara noastră, pentru că România, educată, coezivă şi puternică este viitorul pe care îl putem construi numai împreună”.
Ministrul a mai spus că o lege bună este cea prin care elevul este îndrumat, mentorat pe tot parcursul dezvoltării sale şcolare.
”Nu trebuie să uităm că fiecare copil este unic şi merită să fie ajutat să îşi aleagă drumul care i se potriveşte. Din punctul meu de vedere, elevul care studiază ceea ce îi place şi care simte că a ajuns la liceul care i se potriveşte va deveni un adult mai împlinit”, a subliniat Deca.
Ea a mai arătat că o lege bună se asigură că orice elev merge la şcoală, indiferent de mediul din care provine şi de veniturile familiei în care s-a născut, pentru că ”dreptul la educaţie nu trebuie să fie îngrădit de limitele financiare ale părinţilor”.
Deca a mai arătat că aceeaşi lege bună poate asigura o viaţă mai bună şi pentru cadrele didactice. ”Ele merită să fie preţuite şi apreciate pentru misiunea de credinţă pe care o îndeplinesc zilnic. O lege bună va susţine alegerea de carieră didactică a celor mai buni dintre tinerii României şi m-am asigurat că fiecare profesor va intra la clasă cu suficientă pregătire practică astfel încât să se descurce bine din prima zi, în folosul şi spre învăţarea vizibilă a elevilor săi”, a afirmat ea.
”O lege bună înseamnă colaborare consimţită, bazată pe încredere, între familii şi şcoală, într-un cadru de guvernanţă care să susţină aportul fiecărui actor în educaţie – cadre didactice, părinţi, elevi, autorităţi publice locale. O lege bună preia lecţiile învăţate în crizele succesive din ultimii ani. Digitalizarea, utilizarea progresului ştiinţifico-tehnologic şi construirea rezilienţei devin părţi integrante ale educaţiei, pentru o Românie cu viitor”, a declarat ea.
Ligia Deca a spus că o lege bună are nevoie şi de capacitate de implementare.
”Finalizarea dezbaterii parlamentare va fi doar începutul unui mare şantier de transformare. Şi vom avea nevoie, ca ţară, de toate minţile şi resursele pe care le avem şi care înţeleg că viitorul este al celor care au încredere şi lucrează, onest, împreună. Pentru că legile pe care le vom dezbate împreună sunt nu doar bune, ci şi extrem de necesare, dacă ne uităm la toţi indicatorii de performanţă ai sistemului pe care îi avem la dispoziţie”, a mai spus Deca.