Dr. Rafila: De ce este necesară restricționarea circulației în România pe timp de noapte

05-11-2020 14:49

Petrecere vamă

Medicul Alexandru Rafila, care este și reprezentant al României la Organizația Mondială a Sănătății, a explicat, joi, de ce ar fi necesară, în opinia sa, o eventuală restricționare a circulației publicului pe timp de noapte, din cauza pandemiei.

El a explicat că, de fapt, riscul în aceste situații este dat nu de mersul pe stradă, noaptea, ci de petrecerile care sunt organizate, de regulă, seara și noaptea.

”Lumea are impresia: domne, dacă mergi noaptea pe stradă înseamnă că ești la risc să te îmbolnăvești. Nu este adevărat, nu ăsta este sensul acestei măsuri. Sensul acestei măsuri este legat de limitarea petrecerilor, contactelor de altă natură, care aduc multe persoane împreună.” - a explicat Rafila la sediul PSD, el fiind și candidat al social-democraților la alegerile parlamentare.

Surse politice au declarat pentru Știrile Pro TV că, joi, are loc o ședință a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU), în care se va lua în discuție o eventuală restricționare a circulației pe timp de noapte în România.

Rafila a dat drept exemplu Suedia, în ceea ce privește combaterea pandemiei de Covid-19, unde populația a fost  sfătuită să reducă numărul participanților la petreceri.

”Modelul suedez spune, acuma, așa. Să limităm foarte drastic interacțiunile umane, să mergem mai puțin în vizită unii la alții: Să nu facem petreceri cu 20 de persoane, să facem cu familia și cu încă 2 - 3 persoane, cel mult, și să luăm măsuri de distanțare. Nu sunt lucruri complicate.” - a mai declarat doctorul Rafila.

”Transportul este principala sursă de transmitere a bolii”

 

Însă nu petrecerile sunt principala cauză a numărului mare de cazuri de Covid-19 în România, crede Rafila, ci transportul în comun. El a dat drept exemplu închiderea școlilor, care nu a avut efectul scontat în reducerea numărului de cazuri de infectare.

”Transportul este principala sursă de transmitere a bolii în momentul de față - transportul public, transportul în comun. Și acele apeluri de discuții, nu numai de discuții, de colaborare cu toți angajatorii, încât toată lumea să-și împartă personalul în 3, cei care nu pot lucra de la domciliu. Asta se întâmplă peste tot. Este asumarea de către angajatori a lucrului la domiciliu acolo unde se poate, iar restul își împart personalul în 3 și mijloacele de transport sunt maxime pe parcursul celor 3 ore necesare transportului la locul de muncă și bineînțeles la întoarcere. Și lucrurile funcționează. Noi am închis școlile. Spuneți-mi în ce țară din Uniunea Europeană școlile din clasa întâi până în clasa a opta sunt închise? De ce? Pentru că nu s-a evaluat impactul deschiderii școlilor. Uitați-vă. Suntem la 2 săptămâni de la închiderea școlilor. Vi se pare că a scăzut numărul de cazuri? Deci e clar că școlile nu au avut o influență importantă în ceea ce privește numărul de cazuri.” - a mai spus Rafila. 

 

 

 

 

Sursa: C.M.


VIDEO PROTVPLUS.RO