Controverse in jurul unei brosuri europene de promovare a Corinei Cretu. Site-ul Politico.eu o ataca din nou
La un an de la inceperea mandatului Corinei Cretu, realizarile comisarului pentru politici regionale sunt prezentate intr-un material de promovare publicat de Comisia Europeana, o situatie inedita, potrivit Politico.eu.
Comisia Europeana a scos 5.000 de exemplare, a caror productie a costat 6.673,81 euro si care au fost distribuite Parlamentului, Guvernului, romanilor din Parlamentul European si institutiilor media de la noi. Varianta online poate fi citita integral aici.
Dintre cele 78 de pagini ale materialului, 20 sunt fotografii care o infatiseaza pe Corina Cretu, iar alte 12 contin citate din comisarul pentru politici regionale.
Un purtator de cuvant al CE nu a putut sa dea exemplu de un alt comisar pentru care sa se fi cheltuit la fel de multe resurse pentru promovare, dupa doar un an de mandat, dupa cum relateaza site-ul Politico.eu. In 2015, comisarul pentru comert, Cecilia Malmström din Suedia, a aparut pe coperta unui buletin informativr, dar acesta avea doar 12 pagini, iar dintre acestea, doar in doua se regasea un articol despre Malmström.
Jakub Adamowicz, purtator de cuvant, a declarat ca nu este ceva neobisnuit ca unii comisari sa fie mai bine promovati decat altii: "Luand in considerare diversitatea din UE, niciun comisar nu opereaza intr-un mod similar. Ei realizeaza strategia de comunicare in functie de specificul si nevoile locului de unde vin."
Materialul de promovare care o are ca personaj principal pe Corina Cretu a fost aparut dupa ce tot Politico.eu a scris ca aproape jumatate din staff-ul Corinei Cretu a demisionat din noiembrie 2014 si pana acum. Printre acestia, seful de cabinet, adjunctul sefului de cabinet si responsabilul cu comunicarea. Motivul plecarii ar fi “dezorganizarea” din activitatea comisarului european, care ar cere staff-ului sa ii duca rufele la curatat sau sa-i faca cumparaturile. Cretu a respins aceste acuzatii, calificandu-le drept "atac fara precedent si fara nici o baza reala".
Politico este un grup mass-media din SUA, fondat de doi fosti jurnalisti de la Washington Post si specializat in stiri despre politica americana. In 2014 a lansat si editia europeana, Politico.eu, in parteneriat cu grupul media german Alex Springer. In SUA, Politico este considerat a avea simpatii republicane.
Sursa: Politico.eu
Etichete: uniunea europeana, Comisia Europeana, promovare, corina cretu, broșură,
Dată publicare:
10-04-2016 12:03