Semnalul slab la internet, marea problemă a școlii online. Metoda ingenioasă a unui profesor de fizică

×
Codul embed a fost copiat

Oricât de bine și-ar pregăti profesorii lecția, dacă semnalul la internet este slab, predarea online eșuează. Campania Știrilor PRO TV "Pierduți în teleșcoală” vă arată o parte din problemele cu care s-au confruntat elevii în ultimul an.

Alta este situația când ora este interactivă, iar elevii conduc discuția, pun întrebări și învață lucruri.

La ora de matematică de la Târgovişte, profesoara Simona Zepiș e într-o sală de curs, unde o aşteaptă o clasă de a X-a. Sunt toţi acasă şi profesorul se pregăteşte să intre online.

Câteva încercări nereuşite şi e nevoie de ajutor.

Nu ştim dacă elevii care aşteaptă oră se bucură că profesoara lor nu poate intra la lecţia online, cert este ca la aceeaşi oră, dar la vreo 140 de kilometri distanţă, într-o şcoală gimnazială din Ramnicu-Valcea, un alt profesor are o lecţie de fizică online, cu elevi de clasa a 6-a. Le-a pregătit nişte fișe cu texte, pe care vrea să le arate copiilor.

Citește și
„Pierduți în teleșcoală”, campanie ȘtirileProTV, începe luni. Cum a amplificat pandemia problemele din educație - 7
Campania „Pierduți în teleșcoală”. Școala românească ar trece cu greu clasa din cauza numeroaselor probleme
Două bloggerițe din Ucraina care ridiculizau soldații ruși au fost împușcate mortal, la Vinnîțea. Suspectul, găsit decedat

Dascălul e perseverent, deşi în următorul minut pierde complet legătura cu clasa.

Doar că în următoarele 5 minute pierde de alte 2 ori conexiunea cu cei de acasă şi ajunge în ipostaza de a vorbi de unul singur, fără să îl asculte cineva.

E frustrant de ambele părţi şi oricât de dedicat e dascălul, sunt timpi morţi, lecţia e întreruptă, elevii înţeleg ce pot. Teoretic, pot recupera ulterior materia. Practic, mai vedem. Cert este că profesorul s-a pregătit să predea fizică altfel decât la clasă, şi-ar fi dorit o oră interactivă, dar n-a fost să fie.

Dacă școala ar oferi o conexiune bună, profesorii ar avea la îndemână metode moderne prin care să facă lecţia atractivă.

Laurenţiu Badea predă fizică la liceu din Râmnicu Vâlcea, iar la prânz are ora la clasa a IX-a. Profesorul a venit în clasa dar, lecţia este online şi începe cu punerea elevilor într-o ispostază reală - o mână de ajutor dată bunicilor la ţară, acolo unde elevii trebuie să urce un butoi într-o remorcă.

E fizica altfel, pentru că toate lecţiile încep cu o întrebare, apoi cu mai multe întrebări, profesorul îi pune pe elevi să caute, să cerceteze, să se întrebe, să facă muncă de echipă. E un dialog permanent în care elevii pot fi în eroare, pot trage concluzii greşite, dar cât timp oră e antrenantă şi fizica e ancorată în situaţii reale, toţi sunt ochi şi urechi.

De fapt profesorul nu face decât să predea descompunerea forţelor, însă le spune asta copiilor abia spre sfârşitul lecţiei.

Laurenţiu Badea l-a format, la rândul său, pe profesorul Mihai Fârtat, care la fiecare lecţie face din 5 în 5 minute trimiteri către informaţii din alte domenii, un tertip prin care îi ţine pe elevii mai mici, conectaţi la predare.

Încă din 2007 Comisia Europeană a tras un semnal de alarmă cu privire la o scădere bruscă a interesului elevilor pentru ştiinţe. Una dintre soluţiile găsite de Comisie a fost să încurajeze folosirea educaţiei bazată pe investigaţie, în programele şcolare din ţările membre.

 

Articol recomandat de sport.ro
"Mizerabil!" Ce au făcut fanii Scoției la meciul cu Germania + reacția presei după umilința de la Munchen
"Mizerabil!" Ce au făcut fanii Scoției la meciul cu Germania + reacția presei după umilința de la Munchen
Citește și...
„Pierduți în teleșcoală”. Profesorii au fost lăsați să se descurce cum pot în mediul virtual
„Pierduți în teleșcoală”. Profesorii au fost lăsați să se descurce cum pot în mediul virtual

În ecuația predării online, un profesor debusolat de acest sistem și un semnal slab la internet nu îl pot convinge pe un elev să mai învețe ceva.

Campania „Pierduți în teleșcoală”. Școala românească ar trece cu greu clasa din cauza numeroaselor probleme
Campania „Pierduți în teleșcoală”. Școala românească ar trece cu greu clasa din cauza numeroaselor probleme

După un an de pandemie școala românească ar trece cu greu clasa din cauza numeroaselor probleme ivite peste tot.

Recomandări
Fenomen grav în România. Problema medicală care ucide o persoană la fiecare 30 de minute.
Fenomen grav în România. Problema medicală care ucide o persoană la fiecare 30 de minute. "Nu mai are limită de vârstă"

La fiecare 30 de minute, un român moare din cauza unui infarct. Iar vârsta la care apare această problemă gravă de sănătate a scăzut tot mai mult.

Ce cred americanii despre capacitățile de apărare aeriană ale României „necesare pentru a-şi proteja cetăţenii”. Mesajul SUA
Ce cred americanii despre capacitățile de apărare aeriană ale României „necesare pentru a-şi proteja cetăţenii”. Mesajul SUA

Ambasada SUA susține că încheierea cu succes a exerciţiului Ramstein Legacy24, desfăşurat între 3 și14 iunie, în poligonul Capu Midia, arată că România "are capacităţile de apărare aeriană necesare pentru a-şi proteja cetăţenii şi teritoriul naţional".

Risipa de apă a devenit un fenomen periculos în rândul românilor. Cum putem evita această pierdere
Risipa de apă a devenit un fenomen periculos în rândul românilor. Cum putem evita această pierdere

Lăsăm robinetul să curgă în timp ce spălăm vasele sau ne spălăm pe dinți. Și nu suntem atenți la instalațiile defecte. Așa se face că, în ultimii ani, risipa de apă a devenit un fenomen periculos, atrag atenția activiștii de mediu.