Apelul editorilor de presă digitală pentru aplicarea de criterii etice în alocarea bugetelor de comunicare online

laptop
Getty

Editorii de presă digitală membri ai BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) fac un apel pentru susținerea presei digitale responsabile prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

Apelul editorilor de presă digitală membri ai BRAT:

„Dragi parteneri,

Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectați cu toții de criza sanitară și, mai ales, de criza economică profundă și inevitabilă.

În acest context, vă supunem atenției apelul nostru pentru susținerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

Citește și
Usain Bolt promoveză distanțarea socială într-un mod original. Vezi ce a postat
Usain Bolt promoveză distanțarea socială într-un mod original. Ce a postat
Ultimele cuvinte ale unor români dispăruți în inundațiile din Spania: „Sunaţi la 112, nu scăpăm din asta”

În ultimele săptămâni, redacțiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanță. Jurnaliștii depun eforturi constante pentru a informa corect audiența pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat și putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.

În același timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de știri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investițiile în comunicarea comercială a partenerilor noștri. Diferiți factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceștia putând fi evitați sau stopați.

Observăm o tendință a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conțin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”. Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă și Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conțin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.

Acești utilizatori realizează 87% din totalul afișărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afișările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură. Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de știri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afișări generate pe pagini care conțin aceste subiecte. Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului și relevanța paginilor ce conțin aceste informații.

În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmărește, în mod legitim, aceleași subiecte - de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.

Chiar și în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.

Considerăm necesar ca utilizarea de către clienți a facilitaților tehnice oferite de siteurile românești, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echității și să nu afecteze în mod discreționar doar veniturile publisherilor locali online.

Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenția publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audiența site-urilor din România, iar, pentru platformele de știri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afișărilor și postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puțin relevante pentru public.

Cu toate că înțelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor și reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situație, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină și mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care țin de criza sanitară, exclusiv în site-urile românești responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credință.

De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienți și până la agențiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat și să evite asocierea cu titlurile alarmiste și cu site-urile care promovează clickbait, fake news și care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preț, folosind platforme globale de advertising și, în unele cazuri, chiar și soluții care promovează publicitatea înșelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).

În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar și prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situația și subiectele actuale.

Dorința noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluții în această situație, pentru a o depăși. Vrem să susținem cititorii cu informații esențiale și vrem ca aceștia să găsească, pe lângă un conținut de calitate, și publicitate adaptată nevoilor lor.

Vă mulțumim,

Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia - BRAT”

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Imagini horror: drogat și băut, fotbalistul de națională a pierdut controlul BMW-ului și a ucis o fetiță de nouă ani
VIDEO Imagini horror: drogat și băut, fotbalistul de națională a pierdut controlul BMW-ului și a ucis o fetiță de nouă ani
Citește și...
Declarația lui Musk ce duce acţiunile Tesla la 1.000 $ pe unitate. Ce a spus miliardarul
Declarația lui Musk ce duce acţiunile Tesla la 1.000 $ pe unitate. Ce a spus miliardarul

Declarația lui Musk ce duce acţiunile Tesla la 1.000 dolari pe unitate. Ce a spus miliardarul

Usain Bolt promoveză distanțarea socială într-un mod original. Ce a postat
Usain Bolt promoveză distanțarea socială într-un mod original. Ce a postat

Usain Bolt face furori pe rețelele de socializare după ce a postat o fotografie de la victoria în finala de 100 m de la Jocurile Olimpice din Beijing, cu mesajul ”Distanțare socială”. Bolt a terminat atunci cursa cu minim un metru înaintea celorlalți.

Sprijin pentru medicii din Marea Britanie. Sute de scafandri vor ajuta bolnavii de Covid-19
Sprijin pentru medicii din Marea Britanie. Sute de scafandri vor ajuta bolnavii de Covid-19

Peste 500 de scafandri se vor alătura serviciului public de sănătate din Marea Britanie. Ei vor ajuta la tratarea cazurilor de Covid-19 pentru că știu cum este să respiriri în condiții dificile, scrie Daily Mail.

Este oficial. Starea de urgență în România a fost prelungită. Iohannis: ”Fiți responsabili”
Este oficial. Starea de urgență în România a fost prelungită. Iohannis: ”Fiți responsabili”

Președintele Klaus Iohannis a semnat un nou decret care prelungește starea de urgență în România cu 30 de zile, pentru a preveni răspândirea COVID-19.

Recomandări
Un român vrea să dea lovitura în afaceri, după ce a spălat vase în Italia. „Bijuteria
Un român vrea să dea lovitura în afaceri, după ce a spălat vase în Italia. „Bijuteria" ridicată pe terenul casei părintești

După ce a muncit mai bine de 20 de ani în Italia, un bărbat din Jurilovca a revenit acasă și a construit pe terenul casei părintești o pensiune și un restaurant.

„E o luptă împotriva Diavolului!
„E o luptă împotriva Diavolului!". Primul preot care îl apără pe ÎPS Teodosie după decizia BOR. Ce spun mirenii

Arhiepiscopul Tomisului, Teodosie, este din nou în centrul unei anchete. Într-un document semnat de Patriarhul Daniel, el este acuzat că nu respectă hotărârile Sinodului și încalcă practicile bisericești.

Cel puțin 5 români ar fi murit în inundațiile devastatoare din Spania. „Nu se poate ajunge la ei, că sunt drumurile rupte”
Cel puțin 5 români ar fi murit în inundațiile devastatoare din Spania. „Nu se poate ajunge la ei, că sunt drumurile rupte”

O româncă stabilită în Spania, într-un sat din zona orașului Valencia, a declarat pentru Știrile PROTV că ar fi cel puțin cinci români care și-au pierdut viața în urma inundațiilor.