Tragedia feroviara de la Bruxelles putea fi foarte usor evitata
Reprezentantii Cailor Ferate belgiene sustin ca victimele ar fi fost acum in viata daca ambele trenuri ar fi avut instalat un sistem de alarma automat, menit sa blocheze pe sine o garnitura care nu acorda prioritate la culoarea rosie a semaforului.
Problema este insa ca doar unul dintre cele doua trenuri avea instalat acest sistem. Anchetatorii au anuntat deja ca au nevoie de trei zile doar pentru a ridica vagoanele de pe sine.
"Imaginea unei apocalipse" - asa a fost descrisa cea mai grava catastrofa feroviara din ultimii 26 de ani din Belgia. Coliziunea dintre doua trenuri cu pasageri de la periferia Bruxellesului s-a soldat cu 18 morti si aproape 100 de raniti.
Bilantul este inca provizoriu, spun ingrijorate autoritatile, care sustin ca multi dintre raniti sunt in stare grava. Anchetatorii in schimb fac eforturi sa afle cauzele tragediei.
Aproximativ 300 de oameni care se aflau in cele doua trenuri, nu vor uita probabil niciodata o calatorie ce se anunta obisnuita. In gara Hall, la periferia capitalei belgiene, garniturile s-au ciocnit frontal. Primele doua vagoane ale unuia dintre trenuri au fost impinse pe verticala. Se pare ca unul dintre mecanici nu ar fi respectat culoarea rosie a semaforului si pur si simplu nu a franat.
Echipele de interventie au cautat ore in sir prin vagoanele distruse, dar tot nu au reusit sa scoata cadavrele. Autoritatile au precizat ca este vorba de 15 barbati si 3 femei.
Astfel, trenurile care circulau pe ruta Bruxelles-Londra raman suspendate si marti, iar lor li se adauga si trenurile de mare viteza care leaga capitala franceza de Olanda si Germania, care traverseaza aceeasi linie ferata.