Salonul Auto de la Paris: Ferrari si-a prezentat modelele exclusiviste, adresate clienţilor fideli mărcii
Mai rapide, mai rare şi exclusiviste. Acestea sunt trendurile când vine vorba despre mașini de lux la Salonul Auto de la Paris.
Organizat o dată la doi ani, evenimentul reprezintă o ocazie pentru producători precum Ferrari sau Bugatti să arate cât de departe sunt dispuşi să meargă pentru a-şi mulţumi cei mai pretenţioşi clienţi.
Salonul va fi deschis pentru public începând de joi până în 14 octombrie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ferrari a prezentat la Paris spectaculosul model Monza SP1, o maşină argintie cu un singur loc, a cărei formă aminteşte de maşinile de curse din anii 40 şi 50. În fata curioşilor a fost adusă şi o variantă cu două locuri, Monza SP2.
Complet deschise, cele două modele au cele mai puternice motoare V12 produse vreodată de Ferrari, capabile să dezvolte 810 cai-putere. Constructorul susţine că pot atinge o sută de kilometri pe oră în doar 2,9 secunde. Sunt primele maşini sport din noua serie care ar trebui să cuprindă 15 modele noi în următorii cinci ani.
Antuan Goodwin, jurnalist CNET: "Cred că sunt maşini care îşi vor găsi locul pe această piaţă tot mai aglomerată a hipermaşinilor. Mai ales pentru că e vorba de Ferrari şi poţi să ai încredere că, dacă zic că fac o maşină de curse, vei primi ceva bun de la ei."
Ambele modele costă 1,6 milioane de euro, dar nu oricine dispune de această sumă le poate cumpăra. Ferrari are de gând să le vândă doar pe bază de invitaţie, adresată în special clienţilor fideli mărcii. Şi vor fi doar 499 de norocoşi. Pare o strategie riscantă.
Jim Holder, director editorial al revistei Autocar: "Colecţionarii şi entuziaştii vor aceste maşini. Cererea există, abia aşteaptă să pună mâna pe ele. Şi, bineînţeles, e o afacere bună pentru companii. Dar e bine şi pentru că pot încerca marea cu degetul. Pot vedea încotro vor clienţii lor să meargă."
Nici Bugatti nu se lasă mai prejos şi foloseşte evenimentul de la Paris pentru lansarea europeană a maşinii de mare performanţă Bugatti Divo. Bazat pe modelul Chiron, Divo are acelaşi motor de opt litri cu 16 cilindri, capabil să genereze 1.500 de cai-putere. Însă cântăreşte cu 35 de kilograme mai puţin.
În plus, maşina poate atinge o viteză maximă de 380 de kilometri pe oră. Bugatti a produs doar 40 de exemplare şi fiecare costă cinci milioane de euro. Şi toate s-au vândut imediat.
Stephan Winkelmann, preşedinte Bugatti: "Cu această maşină ne-am adresat doar proprietarilor de Chiron. Aceasta a fost alegerea noastră."
Salonul Auto de la Paris este locul în care puteam vedea ce forma vor lua maşinile de lux în viitor. Mercedes Silver Arrow, adică "săgeata argintie", este o maşină concept inspirată de un model din 1937, dar care e complet electrică. Expusă pentru prima oară în Europa, se laudă cu 738 de cai-putere şi o autonomie de patru sute de kilometri.
Sursa: Pro TV
Etichete: ferrari, masini de lux, bugatti, Salonul Auto de la Paris,
Dată publicare:
03-10-2018 08:21