Presa germană: Zilele în care o Dacie nouă costa sub 10.000 de euro au trecut. Șeful Dacia a dezvăluit viitorul mărcii
Zilele în care o Dacie nouă costa mai puțin de 10.000 de euro au trecut scrie publicația auto germană Motor1, care a publicat un interviu cu CEO-ul companiei, Denis Le Vot, privind viitorul brandului românesc.
Dacia va continua să permită o tranziție lină la mobilitatea electrică în Europa prin dezvoltarea de soluții EV la prețuri accesibile. Pe de o parte, pentru a îndeplini cele mai stricte cerințe de siguranță, precum viitorul standard de emisii Euro 7. Pe de altă parte, pentru a-și consolida poziția în gama de mașini destinate persoanelor cu bugete mici și medii.
„După lansarea modelului Jogger, vor urma Dacia Bigster și alte două vehicule. În paralel, Dacia va continua să reducă costurile și să beneficieze de pe urma dublării volumului global al platformei CMF-B, la toate mărcile, a cărui producție va ajunge la două milioane de unități până în 2030”, a spus Le Vot.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Dacia va avea mai multe modele și, prin urmare, mai multe vânzări, reducând în același timp costurile pentru a rămâne o marcă accesibilă și probabilă, dar și pentru a putea amortiza costurile suplimentare pentru nivelul îmbunătățirea siguranței și a emisiilor.
Modelul Jogger hibrid va fi disponibil în primăvara anului 2023. Acest autoturism de familie va fi și primul Jogger cu transmisie automată. Un nou Duster va fi lansat în 2024, urmat de un SUV mai mare în segmentul C în 2025 - vorbim despre Bigsterul lung de 4,60 metri.
Le Vot a mai spus Sandero va rămâne în gamă până în 2028-2029, cu o optimizare constantă. După acest termen, Sandero ar putea avea un succesor electric.
„Euro 7 ni se impune tuturor. Este un lucru bun? Nu cred, pentru că există alte modalități de economisire a CO2. Obținem deja o valoare foarte bună a CO2 de 115 grame pentru Jogger, cu propulsie GPL. Veți vedea că electrificarea va veni treptat, când va fi necesar, dar nu înainte. Cred că mai mult sau mai puțin toată lumea este de acord că până în 2030 jumătate din piața europeană va fi electrică. Electrificarea va veni într-un anumit ritm, dar niciunul dintre noi nu știe sigur”, a mai spus Le Vot.
Le Vot mai spune că nu toți clienții din Europa au acces egal la stații de încărcare și, prin urmare, nu există o piață omogenă, mai ales că nu toată lumea are la dispoziție 40.000 de euro pentru o mașină nouă.
Cu siguranță s-au încheiat zilele Daciilor noi de mai puțin de 10.000 de euro, notează jurnaliștii de la Motor1.
"La prețurile pe care le oferim, puteți opta cu ușurință pentru toate extra-urile. În mixul de echipamente pe care îl comercializam, echipamentele de top reprezintă 65%, la Jogger chiar și 70%", spune Le Vot.
CEO-ul companiei a mai spus că lucrurile merg bine la Dacia, care va avea un profit operațional de 10% și care va crește la 15%.
De asemenea, Le Vot spune că este foarte mulțumit de vânzările de Spring, primul model electric al mărcii.
„În prezent am primit 100.000 de comenzi pentru Spring de când a fost lansat. Pentru mulți, Spring este o ofertă foarte interesantă în segmentul A. Va rămâne în program încă câțiva ani, iar investițiile se fac deja în dezvoltarea ulterioară”, a mai spus el.
Le Vot a mai explicat și de ce modelele Dacia nu primesc mai mult de trei stele la testele EuroNCAP - lipsa sistemelor de asistență.
„Noi definim ceea ce este esențial, și asta nu este o sarcină ușoară”, a spus el.
Altfel spus, de ce să instalezi atât de multe sisteme scumpe dacă clienții nu le doresc sau nu le folosesc?