Peste 60 de jurnaliști ai unui site important din Ungaria au demisionat, aducând acuzații dure guvernului

24-07-2020 18:12


Ungaria

Trei membri din conducerea principalului site independent de ştiri din Ungaria, Index.hu, şi aproape 60 de jurnalişti au demisionat vineri în urma destituirii redactorului-şef al publicaţiei.

Aceștia au denunțat "o tentativă deschisă de exercitare a presiunii" asupra Index.hu, transmite Agerpres.

Jurnaliştii, reprezentând aproximativ două treimi din redacţie, au declarat într-un comunicat publicat pe acest website în cursul dimineţii de vineri că au decis să demisioneze după ce preşedintele Consiliului de Administraţie le-a respins cererea de a-l repune în funcţia de redactor-şef pe Szabolcs Dull.

Destituirea acestuia a sporit îngrijorarea unei părţi a jurnaliştilor unguri că guvernul naţionalist al premierului Viktor Orban îşi intensifică acţiunile împotriva libertăţii presei pentru a obţine o acoperire mediatică favorabilă.

"Spunem de ani buni că noi credem că există două condiţii pentru funcţionarea independentă a Index: nu trebuie să existe nicio ingerinţă externă în conţinutul publicat pe Index şi nici în componenţa şi structura sa", subliniază jurnaliştii acestei publicaţii online.

Destituirea lui Szabolcs Dull reprezintă o "ingerinţă clară în componenţa comitetului redacţional şi nu putem să o considerăm altfel decât o tentativă de presiune deschisă", potrivit acestora.

Ministrul de externe ungar Peter Szijjarto a declarat într-o conferinţă de presă joi, în Portugalia, că guvernul său face faţă unor "acuzaţii false" privind libertatea presei.

"Cum ar interveni oare statul în deciziile unui organ media care este proprietate privată?", a spus el, întrebat de presă despre concedierea lui Szabolcs Dull.

Index.hu, care cu o lună în urmă îşi plasase aşa-numitul "barometru al independenţei" ca fiind "în pericol" pentru a denunţa tentative externe de a influenţa conţinutul său, este de departe cea mai importantă instituţie media critică la adresa guvernului ungar.

Laszlo Bodolai, şeful fundaţiei care deţine editarea site-ului, Index.hu Zrt., a afirmat miercuri că Dull a fost incapabil să ţină sub control tensiunile interne rezultate din tentativele percepute că ar influenţa redacţia. Bodolai a spus că aceasta a condus la haos şi la o scădere a veniturilor prin diminuarea publicităţii pe site.

El a afirmat că independenţa politică a publicaţiei Index.hu nu este ameninţată.

La rândul său, Dull a declarat că el consideră că a fost demis din cauza editorialelor pe care le-a publicat pe Index.hu cu privire la tentativele de ingerinţă din afară şi, de asemenea, din cauza avertismentului în acest sens pe care l-a emis prin "barometrul de independenţă" al Index, un grafic pe care l-a publicat încă din 2018.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Sursa: D.B.

VIDEO PROTVPLUS.RO