Miros de paine calda, ciocolata sau fructe. Cum sunt manipulati clientii americani de comercianti
Un lant de supermarketuri din Brooklyn, New York, isi imbie clientii sa cumpere produse folosindu-se de arome. Magazinul a instalat niste aparate care imprastie miros de paine calda, ciocolata ori fructe proaspete.
Astfel, clientilor li se face pofta si ajung sa cumpere si altceva decat ceea ce trecusera pe lista inainte sa plece de acasa.
Intr-un supermarket au fost instalate, discret, cinci aparate care imprastie irezistibile arome culinare. Ideea i-a venit unei angajate care si-a dat seama ca nu toti clientii sunt impresionati de ambalajul produselor.
"Cam 75% din ceea ce percepem drept gust vine, de fapt, de la un alt simt, mirosul. Acesta e un detaliu important cand trebuie sa vinzi alimente", a explicat Felicia Taylor, corespondent CNN.
Jurnalistii CNN au vrut sa testeze efectul odorizantelor. Asa ca o membra a echipei TV a fost legata la ochi si plimbata printre rafturi.
"Suntem cumva la prajituri si dulciuri? Dulciuri, absolut", a exclamat jurnalista CNN.
Si clientii au avut aceleasi reactii.
"E asa de tentant incat iti vine sa cumperi de toate", a spus un client.
Multi nu rezista tentatiei. Drept dovada, in magazinul respectiv a fost inregistrata o crestere a vanzarilor cu 5% in cele trei luni de cand au fost instalate aparatele de imprastiat arome. Metoda este, bineinteles, controversata: multi spun ca clientul e manipulat ca sa sporeasca incasarile magazinului in acest fel.