Miros de paine calda, ciocolata sau fructe. Cum sunt manipulati clientii americani de comercianti

×
Codul embed a fost copiat

Un lant de supermarketuri din Brooklyn, New York, isi imbie clientii sa cumpere produse folosindu-se de arome. Magazinul a instalat niste aparate care imprastie miros de paine calda, ciocolata ori fructe proaspete.

Astfel, clientilor li se face pofta si ajung sa cumpere si altceva decat ceea ce trecusera pe lista inainte sa plece de acasa.

Intr-un supermarket au fost instalate, discret, cinci aparate care imprastie irezistibile arome culinare. Ideea i-a venit unei angajate care si-a dat seama ca nu toti clientii sunt impresionati de ambalajul produselor.

"Cam 75% din ceea ce percepem drept gust vine, de fapt, de la un alt simt, mirosul. Acesta e un detaliu important cand trebuie sa vinzi alimente", a explicat Felicia Taylor, corespondent CNN.

Jurnalistii CNN au vrut sa testeze efectul odorizantelor. Asa ca o membra a echipei TV a fost legata la ochi si plimbata printre rafturi.

Citește și
McDonald`s
Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Suntem cumva la prajituri si dulciuri? Dulciuri, absolut", a exclamat jurnalista CNN.

Si clientii au avut aceleasi reactii.

"E asa de tentant incat iti vine sa cumperi de toate", a spus un client.

Multi nu rezista tentatiei. Drept dovada, in magazinul respectiv a fost inregistrata o crestere a vanzarilor cu 5% in cele trei luni de cand au fost instalate aparatele de imprastiat arome. Metoda este, bineinteles, controversata: multi spun ca clientul e manipulat ca sa sporeasca incasarile magazinului in acest fel.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Elena Udrea: Va trebui sa aducem mai multi tineri in Bucuresti. Planul de marketing turistic
Elena Udrea: Va trebui sa aducem mai multi tineri in Bucuresti. Planul de marketing turistic

Bucurestiul ar trebui sa fie urmatoarea atractie a Europei cand vine vorba de turismul de weekend. Asta si-ar dori ministrul turismului, Elena Udrea, care a prezentat planul de marketing al capitalei pentru perioada urmatoare.

Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare
Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare

Un top recent al celor mai puternice branduri din punct de vedere al activitatilor de marketing demonstreaza ca nume precum McDonald`s sau P&G sunt considerate cele mai cunoscute companii la nivel global.

Cum sa-ti faci brandul de rusine. Cele mai neinspirate logo-uri din toate timpurile. GALERIE FOTO
Cum sa-ti faci brandul de rusine. Cele mai neinspirate logo-uri din toate timpurile. GALERIE FOTO

Expertii in marketing spun ca unul dintre cele mai importante modalitati de promovarea este alegerea unui logo. Nu numai ca ofera afacerii o identitate, dar si comunica publicului cine esti.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.