Miros de paine calda, ciocolata sau fructe. Cum sunt manipulati clientii americani de comercianti

×
Codul embed a fost copiat

Un lant de supermarketuri din Brooklyn, New York, isi imbie clientii sa cumpere produse folosindu-se de arome. Magazinul a instalat niste aparate care imprastie miros de paine calda, ciocolata ori fructe proaspete.

Astfel, clientilor li se face pofta si ajung sa cumpere si altceva decat ceea ce trecusera pe lista inainte sa plece de acasa.

Intr-un supermarket au fost instalate, discret, cinci aparate care imprastie irezistibile arome culinare. Ideea i-a venit unei angajate care si-a dat seama ca nu toti clientii sunt impresionati de ambalajul produselor.

"Cam 75% din ceea ce percepem drept gust vine, de fapt, de la un alt simt, mirosul. Acesta e un detaliu important cand trebuie sa vinzi alimente", a explicat Felicia Taylor, corespondent CNN.

Jurnalistii CNN au vrut sa testeze efectul odorizantelor. Asa ca o membra a echipei TV a fost legata la ochi si plimbata printre rafturi.

Citește și
McDonald`s
Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare

"Suntem cumva la prajituri si dulciuri? Dulciuri, absolut", a exclamat jurnalista CNN.

Si clientii au avut aceleasi reactii.

"E asa de tentant incat iti vine sa cumperi de toate", a spus un client.

Multi nu rezista tentatiei. Drept dovada, in magazinul respectiv a fost inregistrata o crestere a vanzarilor cu 5% in cele trei luni de cand au fost instalate aparatele de imprastiat arome. Metoda este, bineinteles, controversata: multi spun ca clientul e manipulat ca sa sporeasca incasarile magazinului in acest fel.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Elena Udrea: Va trebui sa aducem mai multi tineri in Bucuresti. Planul de marketing turistic
Elena Udrea: Va trebui sa aducem mai multi tineri in Bucuresti. Planul de marketing turistic

Bucurestiul ar trebui sa fie urmatoarea atractie a Europei cand vine vorba de turismul de weekend. Asta si-ar dori ministrul turismului, Elena Udrea, care a prezentat planul de marketing al capitalei pentru perioada urmatoare.

Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare
Cele mai puternice branduri din lume dictate de campaniile de promovare

Un top recent al celor mai puternice branduri din punct de vedere al activitatilor de marketing demonstreaza ca nume precum McDonald`s sau P&G sunt considerate cele mai cunoscute companii la nivel global.

Cum sa-ti faci brandul de rusine. Cele mai neinspirate logo-uri din toate timpurile. GALERIE FOTO
Cum sa-ti faci brandul de rusine. Cele mai neinspirate logo-uri din toate timpurile. GALERIE FOTO

Expertii in marketing spun ca unul dintre cele mai importante modalitati de promovarea este alegerea unui logo. Nu numai ca ofera afacerii o identitate, dar si comunica publicului cine esti.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.