Mesajul transmis de ministrul italian de Interne, după tragedia din Genova: ”Nu e posibil să se moară aşa”

Matteo Salvini
Getty

Vicepremierul italian Matteo Salvini s-a angajat "în faţa italienilor să meargă până la capăt pentru a stabili responsabilităţile acestui dezastru inacceptabil, pentru că nu este posibil să se lucreze şi să se moară aşa în 2018".

Guvernatorul regiunii nord-vestice Liguria, unde se află oraşul-port Genova, care a indicat mai devreme un bilanţ de 22 de victime "care cu siguranţă va creşte semnificativ", a mai spus că lucrările de întreţinere executate la pod s-au dovedit insuficiente.

Primarul din Genova, Marco Bucci, a declarat pe postul de televiziune SkyTG24, citat de dpa, că "peste 25 de oameni au murit şi 11 răniţi au fost extraşi" de la locul accidentului, dar probabil mai mulţi oameni au rămas sub dărâmături.

Salvini - liderul formaţiunii eurosceptice de extremă dreapta Liga - a adăugat că este nevoie de investiţii pentru a face faţă îmbătrânirii generale a unei bune părţi a infrastructurii italiene. "Dacă sunt angajamente externe care ne împiedică să cheltuim banii pe care trebuie să-i cheltuim pe securitatea şcolilor şi autostrăzilor, va trebui să ne punem întrebarea dacă să continuăm să respectăm aceste angajamente sau să punem securitatea italienilor înainte de orice. Evident că aş alege a doua variantă", a punctat Salvini.

Podul Morandi, cunoscut şi ca "Podul Brooklyn" al Genovei, trece peste un curs de apă, peste calea ferată şi o serie de blocuri de locuinţe şi depozite, la o înălţime de circa 45 de metri, constituind o legătură-cheie între autostrada Milano-Genova şi autostrada care leagă Genova de Franţa. De regulă este intens circulat. Prăbuşirea s-a produs cu puţin înainte de ora prânzului, pe timp de furtună, iar unii martori au afirmat că s-a fisurat după ce a fost lovit de fulger, informaţie ce nu a fost confirmată de şeful agenţiei italiene pentru protecţia civilă, Angelo Borrelli.

Citește și
viaduct
Primele mărturii, după ce o porțiune de autostradă s-a prăbuşit lângă Genova: „A fost îngrozitor”

Acesta a menţionat că pe pod se aflau în momentul accidentului 30-35 de maşini şi trei camioane, dar aparent podul nu a căzut peste clădiri locuite.

Acum doi ani, un profesor de inginerie de la universitatea Genova, Antonio Brencich, a spus despre acest pod că este un "eşec al ingineriei", cu "foarte mari costuri de întreţinere", a menţionat dpa.

Până la finele anilor 90, podul inaugurat în 1967 a costat în termeni de lucrări de întreţinere circa 80% din costurile totale de construcţie, a declarat Brencich pe postul local Primocanale.

Autorităţile au în vedere în prezent construirea unei noi secţiuni de autostradă, cunoscută ca "Gronda" şi care ar face redundant podul Morandi, dar care întâmpină opoziţia militanţilor pentru protecţia mediului şi a altor activişti locali.

Tragedia de marţi ar putea adânci tensiunile din guvernul populist italian legate de investiţiile de miliarde de euro necesare pentru "Gronda" şi alte proiecte majore de infrastructură. Mişcarea 5 Stele a ministrului italian al transporturilor, Danilo Toninelli, a calificat construirea de linii de tren de mare viteză şi de autostrăzi drept o risipă de bani, în schimb Liga consideră esenţiale aceste cheltuieli, notează dpa.

Săptămâna trecută, o persoană a murit şi 145 au fost rănite pe o autostradă italiană, în apropiere de aeoportul din Bologna, după un accident spectaculos între două vehicule de mari dimensiuni.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Imagini surprinse din elicopter după tragedia din Genova. Bucăți din pod, căzute peste blocuri. VIDEO
Imagini surprinse din elicopter după tragedia din Genova. Bucăți din pod, căzute peste blocuri. VIDEO

Imaginile surprinse dintr-un elicopter arată dezastrul produs în Genova, după ce porțiunea unui viaduct al autostrăzii A10 s-a prăbușit.

Primele mărturii, după ce o porțiune de autostradă s-a prăbuşit lângă Genova: „A fost îngrozitor”
Primele mărturii, după ce o porțiune de autostradă s-a prăbuşit lângă Genova: „A fost îngrozitor”

Cel puțin 11 persoane au murit, după ce o porțiune dintr-o autostradă italiană s-a prăbușit, lângă orașul Genova, din vestul Italiei.

Viaduct prăbușit în Genova: cel puțin 35 de morți. ”Ca și cum o bombă a lovit orașul”
Viaduct prăbușit în Genova: cel puțin 35 de morți. ”Ca și cum o bombă a lovit orașul”

Italia, ţara considerată de foarte mulţi români o a doua casă, pare să fi intrat în zodia nefastă a dezastrelor. La Genova, cel puţin 35 de persoane, inclusiv un copil, au murit după prăbuşirea unei porțiuni suspendate a autostrăzii A-10.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.