Manevra care a împiedicat avionul să se rupă. Pilotul erou din ”aeronava groazei”
Episod de coşmar, la 10.000 de metri altitudine. Cei 143 de călători ai unei curse New York - Dallas au văzut cum o bucată desprinsă din motorul stâng al avionului, a spulberat o fereastră, iar o femeie a fost parţial aspirată în exterior.
După minute de eforturi disperate, ceilalţi pasageri au reuşit să o tragă înapoi în cabină, însă nu a supravieţuit. Alte 7 persoane au fost rănite în urma acestui incident dramatic.
Supravieţuitorii şi experţii laudă la unison performanța pilotului, o femeie, veteran al forţelor aeriene, pentru că a readus aparatul în siguranţă, la sol.
Discuţia dintre turnul de control și pilot
-Nu avem foc la bord, dar a fost spulberată o bucată din avion. Este o gaură şi cineva a fost tras afară.
-Scuze, îmi spui că aveţi o gaură în avion şi cineva a fost tras afară?
-Southwest 1380, nu mai contează acum, vedem când sunteţi jos.
În timp ce pilotul anunţa că trebuie să ajungă de urgenţă pe cel mai apropiat aeroport, în cabina aeronavei, un Boeing 737, pasagerii trăiau clipe sinistre.
Zgomotul puternic care se aude pe înregistrări este provocat de aerul care intră cu peste 700 de kilometri pe oră în interiorul aparatului de zbor. Pasagerii au măştile de oxigen pe fețe şi se ţin de scaune disperaţi să scape cu viaţa.
La 10.000 de metri altitudine, unde sunt aproximativ minus 60 de grade Celsius, motorul stâng al aeronavei a explodat iar bucăţi din acesta s-au lovit de fuselajul navei şi au spart un hublou.
Pasager: ”Am auzit o explozie care a făcut ţăndări o fereastră.”
Pasager: ”O bucată din motor a fost proiectată spre fuselaj, aşa a fost spartă fereastră. Şi am coborât peste 6.000 de metri într-o clipită. Zburau în toate direcţiile tot felul de obiecte, ne izbeau în faţă. Ceva imposibil de descris.”
Într-adevăr, pilotul a făcut singurul lucru care putea împiedica avionul să se rupă. Să coboare cât mai repede sub 3000 de metri altitudine.
Adrian Preda, pilot de linie: "Eu nu am mai auzit de situaţii de acest gen atât de dificile, de complicate, o paletă a trecut probabil prin fuselaj l-a depresurizat cu complicaţiile de rigoare - adică piloţii au avut de rezolvat nu un caz special ci două cumulate în acelaşi timp. Cel mai important trebuia asigurată supraviețuirea, oxigen, de presurizare, de aer, ca să poată respira piloţii şi pasagerii urmată de controlul aeronavei, zborul într-un motor."
Pasager: ”Simţeam că avionul este în cădere liberă, prăbuşindu-se.”
Iar în acest timp, pasagera care a avut ghinionul să se afle pe scaunul din dreptul ferestrei care s-a spart, a fost aspirată.
Pasager: "Un pasager a reuşit s-o apuce şi să o tragă înapoi. O parte din corpul ei era în afară avionului, iar el n-a putut să o tragă singur, aşa că l-a mai ajutat un bărbat. Şi au reuşit, au prins-o. Era aproape toată căzută din avion, iar ei au tras-o la loc înăuntru."
Doi călători au resuscitat-o, dar murise. Apoi, oamenii au încercat să improvizeze un dop în fereastra spartă, folosind haine. Diferenţa de presiune uriaşă le-a făcut muncă imposibilă.
Pasager: Am auzit în difuzor: "Luaţi poziţie pentru aterizare forţată"! M-am uitat pe geam, se vedeau vârfuri de clădiri, mă întrebam dacă ne vom izbi de vreun zgârie-nori ori avem o pistă sub noi, nu era deloc clar. Toţi plângeau în jurul meu.”
După nici un sfert de oră de la izbitură care declanşase calvarul, aeronava a aterizat pe aeroportul din Philadelphia.
Pasager: ”Pilotul a avut nişte nervi de oţel..merită aplauze această doamnă, vreau să-i trimit felicitare de Crăciun pentru că m-a adus la sol. A fost nemaipomenită.”
În august 2016, un avion al aceleiaşi companii, care zbura de la New Orleans către Orlando, a recurs la o aterizare de urgenţă tot după ce unul dintre motoare a cedat în zbor.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!