Armageddon: omenirea "ataca" spatiul. Savantii vor sa distruga un asteroid care vine spre Terra

Ultimul update: Marti 11 Septembrie 2012 21:24
Data publicarii: Miercuri 17 August 2011 12:33
Categorie: Stiri externe
asteroid

Agentia Spatiala Europeana (ESA) doreste sa lanseze o misiune, in anul 2015, al carei obiectiv seamana foarte mult cu intriga din filmul "Armageddon - Sfarsitul lumii?". Stirile ProTV de la 19:00, LIVE si pe m.stirileprotv.ro.

In filmul SF din 1998, Bruce Willis si echipa lui de astronauti curajosi incercau sa arunce in aer un asteroid urias care se indrepta spre Terra.

Potrivit dailymail.co.uk, daca aceasta misiune spatiala va fi initiata de ESA, savantii vor sa lanseze un satelit - cu o viteza foarte mare - catre un meteorit de testare, pentru a vedea daca acesta isi va modifica traiectoria.

Scopul acestei misiuni este de a vedea daca "salvarea" Terrei este posibila prin aceasta metoda, in cazul in care se descopera ca un astfel de asteroid se afla cu adevarat pe o traiectorie de coliziune cu Pamantul.

Misiunea pusa la punct de ESA, denumita Don Quijote, va consta in expedierea a doua vehicule spatiale spre unul dintre asteroizii din apropierea Terrei. Unul va avea rol de proiectil, iar celalalt va ramane pe orbita satelitului, va colecta si va analiza datele in urma acestui experiment.

O tinta potentiala este asteroidul 99942 Apophis, despre care expertii spun ca are o probabilitate din 250.000 sa loveasca Terra in anul 2036, iar misiunea Don Quijote ar putea reprezenta astfel un bun exercitiu de antrenament.

Vehiculul-proiectil, denumit Hidalgo, are o greutate de 500 de kilograme si va lovi asteroidul cu o viteza de circa 10 kilometri pe secunda. Vehiculul care va ramane pe orbita, denumit Sancho, va filma coliziunea si va monitoriza evolutia asteroidului, pentru a vedea daca acesta isi modifica traiectoria.

Intre timp, NASA planuieste ceva si mai spectaculos - vrea sa plaseze, in urmatorii 15 ani, astronauti pe suprafata unui asteroid.

Sursa: Mediafax

Asteroidul care a stat ascuns timp de sute de ani. Descoperirea anului in astronomie
Primele imagini cu asteroidul gigant care a trecut pe langa Pamant. GALERIE FOTO
In orice moment un asteroid ar putea sa rada de pe pamant un oras intreg
Cu Busu, despre vreme și vremuri

Busu: "Vine primăvara, prea timpuriu, părerea mea. Vremea a început să fie atât de bizară, în foarte multe locuri, nu neapărat în țara noastră."

Mama Antoniei, schimbări majore pentru 2020

Denise Iacobescu: "Lucrez la un capitol din viața mea. Mă mai vad căsătorită. Sper și cred în asta."

Roxana Vancea, totul despre viața de femeie măritată

Roxana Vancea: "M-a pus să-i fac o ciorbă de curcan. A spus că așa și-a dat seama că sunt bună de măritat."

Corina Chiriac, dedicată credinței

Corina Chiriac: "Am stat la cozi de trei ore, pentru a ajunge la Mormântul Sfânt. Am cântat pentru românii din Israel, cărora le este dor de casă."

Amalia Năstase s-a apucat de vlogging

Amalia Năstase: "Sunt foarte mulți oameni interesați să vadă ce fac eu. Așa că am făcut acest vlog, care merge destul de bine."

O viață dedicată copiilor nevoiași

V. Nicolae: "M-am apucat de voluntariat când aveam 20 de ani. Am cumpărat, din banii mei, o casă unde să le pot preda copiilor."

Nadine, despre dramele trăite din cauza viciilor

Nadine: "La 15 ani, am început să fumez și să beau alcool."

Dr. Mihail, despre importanța somnului

Dr. Mihail: "Dacă ne uităm pe telefon înainte de a ne culca, vom deruta creierul. Nu e bine să bei alcool seara. După un pahar de vin, somnul tău calitativ va fi mai prost."

Vorbește Lumea - 24 Ianuarie Promo

Gabriel Dorobanțu, o viață pe scenă

Gabriel Dorobanțu:"Locuiesc cu mama, că doar nu puteam să o las pe drum."