Imaginile care au pornit "Razboiul Rece ca Gheata". Pepsi, acuzata ca a furat simbolurile Coca Cola
Pepsi si-a facut un nume din a-si intepa concurenta, dar campania de vara a starnit poate reactii mai mixte ca niciodata. Ursii polari si Mos Craciun au fost "rapiti" de Pepsi in reclamele pe care nu toata lumea le-a gustat.
Cele doua clipuri au ajuns rapid la stadiul de viral, dar pe platformele sociale au aparut si comentarii care acuza Pepsi ca a mers prea departe. Criticii spun ca Pepsi isi confirma prin aceasta miscare statutul de numarul 2 pe piata.
Intr-unul dintre clipuri, Mos Craciun comanda Pepsi la o petrecere la piscina in timpul unei "vacante" luate in relatia cu Coca Cola. In celalalt, ursii polari din reclamele Coca Cola se urca pe un yaht unde buna dispozitie se stropeste cu Pepsi.
Coca Cola il foloseste in campanii pe Mos Craciun inca din 1930, fiind creditata cu imaginea moderna a simbolului Sarbatorilor de Craciun.
"Sunt momente de pace si sunt momente de razboi" se justifica sefii PepsiCo prin vocea directorului executiv Massimo d'Amore.
Vanzarile Pepsi si Diet Pepsi au scazut cu 5% fata de anul trecut in timp ce Coca Cola a ramas la acelasi nivel.
Bugetul campaniei de vara a fost marit cu 30% in acest an, alte 60 de milioane urmand a fi investite intr-un reality show american.
John Faucher, analist in domeniul bauturilor la JPMorgan, e convins ca noile reclame Pepsi sunt "comportament clasic pentru o firma de locul 2. Pe multi ii vor enerva aceste reclame, dar cred ca asta e si scopul lor."
"Pepsi are o provocare uriasa" spune un specialist in analzia brandurilor. "Trebuie sa ramana un brand modern, ceea ce e mult mai greu decat sa fii atemporal si neschimbat".
Coca Cola nu a raspuns in niciun fel campaniei de vara a Pepsi. In razboiul dintre cele doua, cel mai important moment va veni saptamana viitoare cand ambele isi vor prezenta castigurile din al doilea trimestru.