Germania, în prag de alegeri. Unu din cinci alegători încă nu a decis cu cine va vota

Germania se pregătește de alegeri anticipate, însă, cu doar câteva zile înainte de începerea votului, potențialii alegători rămân rezervați și nu știu pe cine vor vota.
Douăzeci la sută dintre potențialii alegători vor decide cu cine vor vota în ultimele zile dinaintea alegerilor, potrivit unui sondaj YouGov realizat pentru Agenția de presă germană. Dintre aceștia, 7% au declarat că se vor decide în ziua alegerilor.
De unde se informează alegătorii
Sursele tradiționale de știri rămân principala sursă de informații electorale; 63% dintre alegători au declarat că se informează de la televiziune, ziare, radio și portaluri de știri online. Conversațiile cu familia, prietenii și colegii joacă, de asemenea, un rol important, 42% dintre respondenți bazându-se pe discuțiile personale pentru a-și forma decizia, mai arată sondajul, potrivit Politico.
Potrivit sondajului, influența social media variază mult în funcție de apartenența politică. În general, 27 % dintre alegători folosesc platforme precum Facebook, X, Instagram, TikTok și YouTube pentru informații electorale.
Cu toate acestea, dependența este mult mai mare în rândul susținătorilor partidului de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), 40% dintre susținătorii acestuia bazându-se pe social media. Același lucru este valabil și pentru susținătorii partidului de extremă stânga cunoscut sub numele de Stânga, cu 43%.
În schimb, doar 13 % dintre alegătorii care susțin Uniunea Creștin-Democrată (CDU), de centru-dreapta, și partidul său înfrățit bavarez, Uniunea Creștin-Socială (CSU), se bazează pe social media.
În timp ce 26 % dintre alegători afirmă că ultimele săptămâni de campanie le-au influențat deciziile, 38 % se hotărâseră deja, potrivit sondajului. Având în vedere că mulți alegători sunt încă indeciși, ultimele zile de campanie s-ar putea dovedi decisive în stabilirea componenței viitorului guvern al Germaniei.
Propaganda în Germania
Un fost şerif adjunct american, John Mark Dougan, refugiat în Rusia, este acuzat de propagandă rusă în Germania. John Mark Dougan este acuzat de către cercetători de la o organizaţie americană specializată în dezinformare, printr-o reţea de false site-uri de ştiri alimentate de inteligenţa artificială (AI), ţintind alegerile legislative anticipate germane de duminică şi multiplicând conţinuturi împotriva imigraţiei sau eurosceptice, în favoarea Partidului Alternativa pentru Germania (AfD, extremă dreapta), relatează AFP.
Fostul şerif adjunct american refugiat în Rusia John Mark Dougan a devenit trollul-şef al unei reţele largi de site-uri de propagandă care ţinteşte, cu ajutorul AI, alegerile germane în contul Kremlinului, dezvăluie aceşti cercetători specializaţi în dezinformare.
De asemenea, la finalul lunii ianuarie și miliardarul american Elon Musk şi-a exprimat sprijinul faţă de partidul de extrema dreaptă Alternativa pentru Germania (AfD) în cursul unui miting electoral în Germania.
"Este în regulă să fii mândru că eşti german. Luptaţi pentru un viitor luminos pentru Germania" a declarat în direct cel mai bogat om de pe planetă în faţa, potrivit AfD, a aproximativ 4.500 de susţinători reuniţi la Târgul de la Halle (est).
El şi-a reiterat sprijinul pentru acest partid care, potrivit lui, întruchipează "cea mai bună speranţă pentru Germania", primind aplauze puternice din partea publicului.