FOTO. Rusia lucrează la un submarin-monstru de 72 de metri, aproape invizibil pentru radar
Biroul rusesc de proiectare pentru inginerie marină, care proiectează 85% din submarinele naționale, a dezvăluit noul proiect: un submarin de 72 de metri lungime, care este aproape invizibil pentru radar.
Biroul de stat rusesc de proiectare pentru inginerie navală, Rubin, a dezvăluit un proiect pentru un submarin cu o lungime de 72 de metri, care are un deplasament de 1.300 de tone.
Noul proiect este o versiune modificată a submarinului Guardian, la care compania, care proiectează 85% din submarinele rusești, lucrează deja.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Această nouă versiune a submarinului Strazh, supranumit „The Boss”, are o lungime de 72 de metri și un deplasament de 1.300 de tone.
Rubin a declarat că nava a fost proiectată pentru a fi multifuncțională, ceea ce reprezintă un răspuns la reducerea cheltuielilor de apărare ale Rusiei.
Noul submarin poate să atingă o viteză maximă de 21 de noduri
Guvernul rus și-a redus bugetul pentru apărare pentru a atenua daunele economice cauzate de pandemia de coronavirus.
Noul submarin al Rusiei este potrivit pentru paza teritoriilor sale de coastă și ar putea fi pus rapid în misiune de luptă în timpul unui conflict, potrivit Rubin.
Acest nou submarin este proiectat să atingă o viteză maximă de 21 de noduri (mile marine pe oră), potrivit datelor preliminare.
Această viteză este obținută prin integrarea unei centrale electrice mai puternice și prin reducerea rezistenței la mișcare în poziția de suprafață.
Submarinului include o mitralieră automată de calibru mic, două rachete de croazieră și patru tuburi torpilă, fiecare de 324 mm.
Inginerii au optimizat spațiul submarinului prin construirea a două uși de hangar multifuncționale etanșe, care pot depozita ambarcațiuni, sisteme de armament suplimentare și vehicule aeriene fără pilot (drone).
Pe lângă proiectarea submarinelor, Rubin este responsabil pentru crearea de complexe marine, structuri offshore și baze de antrenament.