Estée Lauder va cumpăra brandul de modă de lux Tom Ford printr-o tranzacție de 2,8 miliarde de dolari
Compania americană de cosmetice Estée Lauder a anunţat, marţi, că va cumpăra brandul american de modă Tom Ford pentru 2,8 miliarde de dolari.
Un acord de vânzare a casei de modă a lui Tom Ford l-a catapultat pe designer în clubul miliardarilor lumii, scrie CNN.
Tom Ford, în vârstă de 61 de ani, care și-a lansat brandul de lux „The Tom Ford Brand” în 2005 și l-a transformat într-o marcă de îmbrăcăminte și accesorii de lux, și-a vândut, marți, compania către Estée Lauder Companies (EL), tranzacția fiind evaluată la 2,8 miliarde de dolari.
Achiziția Tom Ford Brands de către Estée Lauder este de așteptat să se încheie în prima jumătate a anului viitor, în așteptarea aprobărilor de reglementare. Acordul va integra pe deplin „Tom Ford Brands”, care are deja un parteneriat în curs de desfășurare cu gigantul de cosmetice și îngrijire a pielii, Estée Lauder.
Cele două companii sunt partenerw de mai bine de 15 ani, după lansarea mărcii „Tom Ford Beauty” în 2006.
Ca urmare a vânzării, Ford se alătură miliardarilor la nivel mondial, potrivit Forbes, care estimează că designerul, care deținea aproape 64% din compania sa, va primi aproximativ 1,1 miliarde de dolari în numerar din vânzare după deducerea taxelor estimate. Portofoliul existent al Ford include, de asemenea, cel puțin două case, una în Los Angeles și una în New York City, evaluate la o valoare totală de 65 de milioane de dolari.
Ford va rămâne „vizionarul creativ” al mărcii după încheierea acordului și va rămâne în acest rol până la sfârșitul anului 2023.
Domenico De Sole, președintele mărcii Ford, care a condus anterior Gucci, va rămâne consultant pentru aceeași perioadă.
Acordul, care va fi încheiat printr-o combinație de numerar, datorii și plăți amânate, scadente în 2025, va permite celor doi dintre actualii parteneri ai Tom Ford, Ermenegildo Zegna și Marcolin, să-și extindă acordurile de licență existente, au menționat companiile.
Zegna, casa de modă de lux italiană, își va extinde aranjamentul actual „pentru a include o licență pe termen lung pentru toată moda pentru bărbați și femei, precum și accesorii și lenjerie de corp”, a spus compania. Marcolin va continua să producă ochelari de soare și rame optice sub marca Ford.
Compania Estée Lauder, care găzduiește mai multe mărci globale de frumusețe, inclusiv Clinique și Bobbi Brown, a declarat că se așteaptă ca vânzările anuale de cosmetice Tom Ford să ajungă la 1 miliard de dolari „în următorii doi ani”.
„Fiind o marcă deținută, această achiziție strategică va debloca noi oportunități și va consolida planurile noastre de creștere pentru Tom Ford Beauty”, a declarat Fabrizio Freda, președintele și CEO-ul companiei Estée Lauder, într-un comunicat.
Tom Ford a intrat în negocieri exclusive cu Estee Lauder săptămâna trecută, devansând ofertele concurente ale unor companii, inclusiv ale proprietarului Gucci, Kering SA (PRTP.PA), a relatat vineri Financial Times, conform News.ro.
Estee a declarat în această lună că retailerii americani au redus stocurile de produse pe fondul temerilor legate de o încetinire a cererii şi şi-a redus previziunile pentru întregul an, afectate de blocajele din China.
Tranzacţia este cea mai recentă dintr-o serie de achiziţii realizate de Estee Lauder, inclusiv preluarea controlului asupra proprietarului mărcii de îngrijire a pielii Ordinary, Deciem, anul trecut, pentru aproximativ un miliard de dolari.