Curtea de Justiţie a UE a decis că UBER este o companie de transport

reclama Uber in Paris
iStock

Curtea Europeana de Justitie a decis ca UBER e o companie de transport și trebuie să se supună reglementărilor din fiecare țară, potrivit Sky News. 

Astfel, decizia înaltei curți europene arată că Uber ”trebuie văzut ca un serviciu legat în mod inerent de transport și, drept urmare, trebuie clasificat ca un serviciu din domeniul transporturilor”.

Cu alte cuvinte, înseamnă că Uber a fost recunoscută oficial ca o companie de taxi, și nu ca una de tehnologie, așa cum afirmau ei până acum, spun cei de la Sky News.

Una dintre urmările acestei decizii este că Uber va intra sub incidența companiilor de transport, iar reglementările de funcționare vor fi stabilite de fiecare țară în parte, mai afirmă jurnaliștii britanici.

În schimb, reglementările privitoare la platformele digitale sunt stabilite la nivel european.

Citește și
sofer Uber
Un bărbat a fost taxat de Uber cu 18.000 de dolari canadieni pentru o cursă de 8 kilometri

Iată și reacția celor de la UBER, după această decizie a CEJ:

„În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre.

Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton”, a declarat purtătorul de cuvânt UBER.

Uber, care în ultima perioadă a intrat în conflict cu autorităţile din mai multe state europene, a susţinut în faţa CJUE că se consideră, înainte de toate, drept un serviciu digital care joacă un rol de intermediar între particulari şi şoferi.

Cu toate acestea, argumentaţia Uber nu a convins avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar. Acesta din urmă a estimat în luna mai că "platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi în consecinţă trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional".

Un judecător spaniol este cel care a cerut avizul CJUE, după ce în 2014 a fost solicitat de o asociaţie profesională a şoferilor de taxi din Barcelona, care se considera victimă a concurenţei neloiale din partea Uber. Asociaţia Elite Taxis susţinea că şoferii Uber, care pot transporta persoane în propriile vehicule de pasageri contra remuneraţie, trebuie să deţină licenţe la fel ca şi serviciile de taxi din Barcelona.

Pe de altă parte, Uber susţine că trebuie să respecte în principal regulile privind libera prestare de servicii legate de noile tehnologi ale informaţiei.

Pentru Uber, indiferent care va fi decizia de miercuri a CJUE, aceasta "nu va schimba faptul că în majoritatea ţărilor din UE în care operăm deja, respectăm reglementările în vigoare în domeniul transporturilor", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

În România, Uber este prezent de trei ani şi are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a adoptat, marţi, un proiect de hotărâre care vizează modificarea regulamentului de taximetrie. Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, a declarat că susţine proiectul primarului general.

"Uber poate să rămână în România, nu avem niciun fel de problemă, dar să se autorizeze conform legilor în vigoare. Nu e nimeni mai presus de lege", a spus Ştefănescu.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Noi reguli pentru taximetriști: vor fi amendați dacă refuză o cursă sau deranjează clienții
Noi reguli pentru taximetriști: vor fi amendați dacă refuză o cursă sau deranjează clienții

Taximetriştii din Bucureşti vor fi amendaţi dacă refuză o cursă, dacă fumează în maşină, sau dacă vor deranja clienţii cu muzică şi discuţii în contradictoriu.

Un bărbat a fost taxat de Uber cu 18.000 de dolari canadieni pentru o cursă de 8 kilometri
Un bărbat a fost taxat de Uber cu 18.000 de dolari canadieni pentru o cursă de 8 kilometri

Un bărbat din Toronto a fost taxat de Uber, vineri, cu 18.000 de dolari canadieni pentru o călătorie de 8 kilometri care ar fi trebuit să coste în jur de 10 de dolari, în urma unei erori.

Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber
Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber

Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.), pentru a analiza problemele cu care se confruntă operatorii de taxi din Capitală.

O femeie în sutien a fugit cu bacşişul unui şofer Uber. Reacția companiei
O femeie în sutien a fugit cu bacşişul unui şofer Uber. Reacția companiei

Un şofer Uber din New York a fost jefuit de o clientă, care a profitat de un moment în care bărbatul nu era atent.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.